Bij welke schoonmaakbedrijven werken de schoonmaakers die staken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere werknemer in ieder bedrijf heeft stakingsrecht.

Het beste antwoord

Het is niet een staking bij een bedrijf, het is een staking in die sector, dus bedrijfsoverstijgend.
Feitelijk willen ze normale dingen: genoeg tijd om hun werk te doen, fatsoenlijke betaling, baanzekerheid, uitbetaling van de eerste 2 ziektedagen, respect - momenteel is dat: steeds minder tijd om steeds meer te doen (en dan ook nog uitgefoeterd worden dat het niet schoon genoeg is), lage lonen zonder extra betaling voor de uren die vaak buiten kantoortijden zijn, uitzendovereenkomsten voor weinig uren - waarbij geen enkele zekerheid is dat je volgende week nog werk hebt, de eerste 2 ziektedagen worden niet betaald (daarna krijg je bruto 70% van het gemiddelde laatstverdiende loon over ene bepaalde tijd) en met de nek aangekeken worden door sommige mensen.
Kijk hier voor meer informatie: http://www.schoongenoeg.nu/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die werken niet bij een bedrijf het zijn de schoonmakers die samen met de vakbond aan het staken zijn. Niet iedereen doet mee en het is ook een estafette staking.
ronron1212
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
minner weet je het beter geef dan het antwoord.