Ik kom vanuit St. Maarten (NA) Heb in NL een eigen verhuurde woning. Heb ik recht op een uitkering en huurhuis?

Heb ik misschien alsnog recht op WW als ik geen werk kan vinden? Heb voor verblijf op St. Maarten wel 20 jaar een inkomen gehad en alle premies etc afgedragen?

Weet jij het antwoord?

/2500

WW heeft met arbeidsverleden te maken, en met de manier van beëindigen van de arbeidsovereenkomst. Bijstand heeft te maken met inkomen wat u al hebt. Valt dat onder de bijstandsnorm dan is daar kans op, maar van de andere kant, u hebt een huis en dat wordt waarschijnlijk bij het vermogen gerekend.de enige tip die ik kan geven is: ga naar het UWV, en kijk wat de mogelijkheden zijn

Beste Gast178280, Op basis van de informatie die je geeft, kan ik niet beoordelen of je recht hebt op een uitkering. Dat hangt onder andere af van de beëindingsgronden van je dienstverband, zoals hierboven al is aangegeven. Om een concreet antwoord op je vraag te kijgen, raad ik je aan om contact op te nemen met de afdeling Internationaal van UWV Telefoon. Actuele informatie en telefoonnummers vind je hier: http://bit.ly/10Qq0uC. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100