Ik kom vanuit St. Maarten (NA) Heb in NL een eigen verhuurde woning. Heb ik recht op een uitkering en huurhuis?

Heb ik misschien alsnog recht op WW als ik geen werk kan vinden? Heb voor verblijf op St. Maarten wel 20 jaar een inkomen gehad en alle premies etc afgedragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben bang van niet. Beetje afhankelijk van hoe lang je op Sint Maarten bent geweest. Ik kreeg een maand na ontslag al geen ww meer omdat dit direct na beëindigen contact aangevraagd dient te worden. (Het liefst zelfs voor daadwerkelijk beëindigen van het contract, in de opzeg termijn)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt sowieso geen recht op een huurhuis als je uit het buitenland komt, in zoverre dat je net als alle andere huurders gewoon achteraan in de rij moet aansluiten. Heb je je huis verhuurd zonder diplomatenclausule? Als het mét diplomatenclausule is, kun je de huur per volgende maand opzeggen en weer in je eigen huis gaan wonen. Recht op WW heb je voor zover ik weet alleen aansluitend aan je werk, en dan ook nog als je ontslag hebt gekregen, niet als je het zelf hebt genomen. Ik denk dat je best zo snel mogelijk op zoek kunt naar (uitzend-)werk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En verder heb je geen recht op een uitkering,
want je hebt toch de inkomsten uit dat verhuurde huis?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stippel, wordt St. Maarten beschouwd als buitenland?

Antwoorden (2)

WW heeft met arbeidsverleden te maken, en met de manier van beëindigen van de arbeidsovereenkomst.
Bijstand heeft te maken met inkomen wat u al hebt. Valt dat onder de bijstandsnorm dan is daar kans op, maar van de andere kant, u hebt een huis en dat wordt waarschijnlijk bij het vermogen gerekend.de enige tip die ik kan geven is: ga naar het UWV, en kijk wat de mogelijkheden zijn
anneliez
10 jaar geleden
Beste Gast178280,

Op basis van de informatie die je geeft, kan ik niet beoordelen of je recht hebt op een uitkering. Dat hangt onder andere af van de beëindingsgronden van je dienstverband, zoals hierboven al is aangegeven.

Om een concreet antwoord op je vraag te kijgen, raad ik je aan om contact op te nemen met de afdeling Internationaal van UWV Telefoon.

Actuele informatie en telefoonnummers vind je hier: http://bit.ly/10Qq0uC.

Met vriendelijke groet,

Robert
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare