Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan Eneco je afsluiten als je al bij een andere energie maatschappij zit?

Ik ben al een aantal maanden weg bij Eneco en overgestapt naar een andere energiemaatschappij. Ondertussen bleef Eneco rekeningen sturen en ik dacht eigenlijk dat dit weer terug getrokken zou worden als ze door hebben gekregen van de andere energie maatschappij dat ik nu bij hun zit. Nu komen ze met een brief dat het de laatste kans is om te betalen anders sluiten ze mijn energie af. Dit kan toch niet? Ik krijg de brief vandaag binnen en ben net pas thuis dus hun bellen kan nu niet maar ik maak me hier wel ernstige zorgen over!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
761

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hoi Louissa,

Het probleem ligt bij je huidige energiemaatschappij. Zij moeten je opzeggen bij Eneco. Ik had persoonlijk al wat eerder hierachter aan gebeld.
Vertrouwen is goed, maar controle is beter:-) .
Ze kunnen je in ieder geval niet afsluiten. Je hebt een contract bij die andere maatschappij. Je betaalt netje elke maand en ik ga er van uit dat je een bevestiging hiervan hebt en ook de eindstanden voor Eneco.
Bel gewoon morgen op naar je nieuwe maatschappij. Een telefoontje naar Eneco kan ook geen kwaad.
Ik heb bij een energiemaatschappij (produktiebedrijf) gewerkt en met betalingen en afsluitingen te maken gehad.
Suc6 ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding