Als ik met MBO begin ben ik 17 krijg ik dan studiefinanciering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De regels voor een studiefinanciering veranderen elk jaar weer een beetje. Op deze website vind je een kort en bondig artikel met de uitleg. http://www.studie24.nl/studiefinanciering-aanvragen-mbo/

Het beste antwoord

met een mbo opleiding niet als je 17 bent pas als je 18 bent heb je er recht op. je hebt nog wel recht op kinderbijslag. als je een hbo opleiding of een universitaire opleiding volgt dan heb je er wel recht op met 17 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duidelijk

Andere antwoorden (4)

Je hebt, als je op tijd aanvraagt, recht op studiefinanciering vanaf het moment dat je met je opleiding begint. Ben je jonger dan 18 jaar? Dan heb je recht op studiefinanciering vanaf de eerste dag van het kwartaal volgend op de begindatum van je opleiding.

Op de website van www.studieinfo.nl kun je alles vinden wat je wilt weten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus stel dat je opleiding op 1 september begint en je bent nog 17, dan heb je vanaf 1 oktober (dan begint het kwartaal) recht op stufi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, als je jonger dan 28 bent, krijg je geen studiefinanciering. Wel kunnen je ouders een zogenaamde tegemoetkoming ouders ontvangen. daarnaast kunnen de ouders in aanmerking komen voor een kindgebonden budget van de belastingdienst.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
28? kleine typfout denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha hopelijk wel ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28 moet 18 zijn.
Op dit moment is het zo dat je vanaf je 18e pas stufi krijgt. Voor de mensen onder de 18 die HBO of universiteit doen hebben wel recht op OV kaart, maar helaas is dat niet zo als je een MBO opleiding volgt. De beste info vind je op de ib-groep/DUO site. Daar moet je het ook aanvragen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt recht op studiefinanciering vanaf de eerste dag van het kwartaal volgend op je 18e verjaardag. Ben je bijvoorbeeld op 18 maart jarig, dan kun je vanaf 1 april studiefinanciering ontvangen.
Word je 18 jaar op 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober dan gaat je studiefinanciering vanaf dat
moment in. Ben je al 18 dan gaat je studie-
financiering in vanaf het moment dat je met een opleiding begint.

http://www.studieinfo.nl/studiefinanciering/mbo.html