Mijn ex zit in de schuldsanering en die beweren dat de alimentatie van mijn zoontje moet stoppen. Zou de schuldsanering zoiets kunnen vragen?

Terwijl de rechtbank deze heeft vast gezet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja dat kan.

Maar er zijn natuurlijk situaties waarbij de rechter uiteindelijk toch beslist dat het verzoek van nihilstelling van alimentatie van je partner niet wordt toegewezen en de alimentatie toch moet worden doorbetaald.

Maar dat laatste is niet gebruikelijk.

http://www.alimentatiewijzer.nl/alimentatieverplichting-schuldsanering.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat kan, als je vermogen of inkomen veranderd, dan kan je alimentatiebedrag dat je moet betalen aangepast worden, naar het bedrag dat je verdiend. In dit geval heeft jou ex nauwelijks genoeg om zichzelf te onderhouden, dus wordt de alimentatie op nihil gesteld, je krijgt dan dus helemaal niets meer. Dit kun je weer laten wijzigen als je ex meer inkomen heeft, dit moet dan via de rechtbank gebeuren met een nieuwe berekening hoeveel je ex dan zal kunnen betalen.