Hoe maakt een bedrijf als Airmiles winst?

Mijn Airmileskaart is gratis. De punten krijg ik gratis, voor spullen die ik toch al ging kopen (zoals boodschappen van AH huismerk). Ik geef het eigenlijk alleen uit aan kaartjes voor de Efteling, waar ik sowieso al naartoe ging, alleen nu dan met korting. Het lijkt me niet dat iets als de Efteling geld geeft aan Airmiles hiervoor, ze geven immers al korting? Hoe maakt het bedrijf dan winst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

En toch werkt het wel zo. De Efteling bijvoorbeeld heeft een contract met Airmiles waarin vast staat dat Airmiles een afgesproken deel van de opbrengst krijgt van elk door Airmiles verkocht kaartje.
De Efteling maakt hier een hoop winst mee omdat heel veel mensen gebruik maken van Airmiles en daarmee hun tickets kopen, kon je geen kaartjes met Airmiles kopen dan kwamen die mensen waarschijnlijk ook niet naar het park.
Plus wat daarbij komt kijken is dat, zoals elke evenement onderneming, hun winst halen uit consumptie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bedrijven betalen voor de airmiles.
Ook leveren aanbiedingen zoals de efteling een vorm van reclame en hier worden ook inkomsten uit gehaald.
Een spaarsysteem als airmiles kost geld maar mensen gaan ook eerder naar een winkel toe als de AH of de Shell omdat ze daar airmiles kunnen sparen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je airmiles kaart is precies in de gaten te houden waar jij je geld aan uitgeeft. Airmiles verkoopt gegevens over jouw koopgedrag aan andere partijen voor marketting-doeleinden. Daar verdienen ze geld mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Los van de al genoemde dingen besteden mensen hun Airmiles ook vaak in de Airmilesshop, waar je soms dingen voor 'Airmiles only' kunt aanschaffen, maar vaak ook voor een deel Airmiles en een bijbetaling.
Dat levert ook geld op.