Is er tussen 2 HBO opleiding recht op kinderbijslag als je 17 bent ?

Mijn dochter heeft in januari 2013, 17 jaar oud haar hbo studie in Groningen afgebroken en is in september 2013 een nieuwe hbo studie gestart in Deventer. Is er van januari tot september weer recht op kinderbijslag ? (augustus 2013 is ze 18 geworden.) De studiefinanciering is wel gestopt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Kinderbijslag kan met terugwerkende kracht voor een jaar worden aangevraagd.
Langer dan een jaar alleen bij bijzondere omstandigheden.
Het is voor u dus zonder meer mogelijk de kinderbijslag alsnog aan te vragen.
Of er voor de eerste drie maanden kinderbijslag kan zijn is de vraag. De peildatum is immers 1 januari 2013. Misschien viel uw dochter toe nog onder de wet studiefinanciering.
fisbel
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
U hoeft natuurlijk geen genoegen te nemen met het antwoord (per telefoon?) van een medewerker SVB. Ik zou de kinderbijslag, als dat nog niet is gebeurd, gewoon met terugwerkende kracht aanvragen. Als er afwijzend wordt gereageerd kunt u een bezwaarschrift indienen. Uw dochter heeft zich weliswaar niet bij het Werkbedrijf UWV in laten schrijven, maar wel bij werk.nl Daarnaast heeft ze zich ingeschreven bij een aantal uitzendbureaus. En heeft daarmee aangetoond werk te zoeken. Een werkloze moet zich in het algemeen bij het UWV WERKbedrijf laten inschrijven. Maar voor uw dochter zou dat zinloos zijn geweest wat betreft het aspect van het krijgen van een uitkering. Behalve dan de kinderbijslag die u krijgt (….)