Als ik iets koop met mijn (rabobank) pinpas, word er dan een afschrift naar mijn huis gestuurd?

Zo ja, staat er dan ook op wat en waar ik het heb gekocht?

Alvast bedankt voor uw antwoord. :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee. Je kan bij Internetbankieren aangeven of je je afschrijven nog 'ouderwets' per post wil ontvangen. Dan krijg je 1X per maand alle afschrijvingen en je saldo uitgeprint binnen. Daar zal dan op staan: winkel X ; 10 euro. Dus niet wát je hebt gekocht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar als ik iets in een winkel koop en niet via internet, krijg ik het afschrift dan opgestuurd? Ik wil juist dat ik geen afschrift thuis binnen krijg.
Amadea
10 jaar geleden
Kan je online bankieren, Brtserker? Dan moet je in jouw gegevens aankruisen dat je géén afschrift per post wilt. Zo niet, dan gaat er toch een papieren afschrift gestuurd worden.
Dat is afhankelijk van je bank en de afspraken die je daarmee maakt / gemaakt hebt.

Of je hebt een "normale" betaalrekening en betaalt met pin in de winkel. Of je betaalt met "Ideal" en dan praten we over internetbankieren.
Er zijn veel banken en ze hebben allemaal een ander systeem om in te loggen op je rekening, maar met dagafschriften [rekeningoverzichten] gaat dat ongeveer hetzelfde.
De meeste mensen die een normale betaalrekening hebben willen 1 x per maand een rekeningoverzicht met daarop alle mutaties [bij- en afschrijvingen per maand], de mensen die internetbankieren zien online wat er gebeurt en willen meestal niet nog eens maandelijks een overzicht hiervan.

Antwoord
Ja, als je in de winkel met je pinpas betaalt, dan gaat er [of wekelijks of tweewekelijks of] maandelijks een rekeningoverzicht met alle bij- en afschrijvingen en de namen daarbij van de bedrijven aan wie je betaalt. Er staat dus WEL WAAR maar NIET WAT je gekocht hebt.
Dus bijvoorbeeld voor €22,= betaalt bij V&D, maar er staat niet bij handschoenen...
Als je internetbankieren aanvraagt kun je dit voortaan onderscheppen door geen papieren 'post'overzichten meer te willen ontvangen en dat duidelijk te maken bij je bank.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee.. maar je kan wel op de website van Rabobank online aangeven dat je graag een afschrift per maand wil ontvangen. Je moet dan een paar enkele gegevens invullen en je ontvang dan automatisch elke maand een mooi overzicht, dat is handig. Want daar kan je goed aan aflezen wat je allemaal hebt uitgegeven en waar je iets van ontvangen hebt in de maand, een aanrader om dit te doen, niet moeilijk, en zo gebeurt.