Waar kan ik uitvinden wie mijn bedrijfsarts is?

Ik wil graag weten hoe ik er achter kom wie mijn bedrijfsarts is.
Waar zou ik dat kunnen vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (2)

Dat kun je vragen aan de afdeling personeelszaken.

Toegevoegd na 48 minuten:
Als zzp'er moet je je aansluiten bij een arbodienst, maar je kunt (bijvoorbeeld) ook terecht bij http://www.zbanetwerk.nl/zzp
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uit de aanvullende reactie maak ik op dat je enig werknemer bent in een eenmanszaak. Een bedrijf met weinig personeel heeft geen verplichting tot het aangaan van een contract met een arbodienst.

Grote kans dus dat er geen vaste bedrijfsarts of arbodienst is : die zal de werkgever indien nodig ad hoc moeten inhuren.

Als het bedrijf verzekerd is tegen ziekte van personeel is er meestal - vanuit de verzekering- wel een plicht tot het sluiten van een contract met een arbodienst voor verzuimmelding en registratie. In dat geval kun je contact opnemen met de arbodienst.

Ben je geen werknemer maar zelfstandig ondernemer, dan is er sowieso geen bedrijfsarts, ook niet voor ZZP-ers.