mag uwv / gemeente mijn prive gegevens vragen als ik geen bijstanduitkering krijg?

Ik had een bijstanduitkering aangevraagd, maar omdat er zoveel gedoe was. Was ik niet meer verder gegaan. Dus ik krijg geen bijstanduitkering. Maar na paar maanden vragen ze ineens privacy gegevens..anders een boete enzenz valt.
maar mag dat, ik MOET niks. Ik krijg geen bijstanduitkering waarom zou ik daar gaan met privacygegvns. TOG. Ze kunne me niks doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als u een bijstandsuitkering aangevraagd hebt, kan het tot ongeveer acht weken duren voor de gemeente een definitief besluit neemt. Besluit u echter dat u toch geen bijstand wilt aanvragen dan dient u uw aanvraag in te trekken.
Uw gemeente bepaalt hoe u uw aanvraag moet intrekken. Meestal schriftelijk.

Als u uw aanvraag dus niet officieel schriftelijk hebt ingetrokken, gaat men er nu dus nog steeds van uit dat de aanvraag behandeld moet worden.
Een andere reden kan ik zo gauw niet bedenken.