Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kost het mij geld om mijn kleingeld om te wisselen tot briefgeld bij de bank?

Ik wil ongeveer €70 aan kleingeld (0,50 1 en 2 euro munten) omwisselen bij de bank tot briefgeld. Ik ben 16 maar ik weet niet of dat uitmaakt. En zit bij de ING. En zoja hoeveel kost het extra?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Stort je kleingeld op je rekening. Vervolgens trek je het weer uit de muur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kost dat niets?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga ik niet van uit. Als dat wel geld kost is de bank verkeerd bezig volgens mij. Als het toch geld kost kun je het beter wissen bij een benzinepomp. Of dergelijke.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal moet je 'stortingsgeld' betalen. Ja, ook als je het op je eigen rekening stort......! Geef het uit aan boodschappen. Vooral oplichterswinkeliers die bedragen naar boven afronden zijn er blij mee.
alle kans dat het geld kost.
ga op een rustig ogenblik naar een friteszaak of andere middenstander, en die zullen het geld graag wisselen (omwisselen bij de bank kost hen ook geld, en zij komen altijd klein geld tekort)
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden
Bij ING kun je geld storten via de sealbagkluis, via de stortautomaat (biljetten en munten tot een bedrag van 15.000 euro), via waardetransport (na overeenkomst met ING) en op rekening derden tot € 1000,- via de balie van een ING-kantoor, of een postagentschap in een winkel.

Vanaf 15 februari 2012 berekent de ING kosten door aan particuliere klanten die meer dan zes keer per jaar contant geld willen storten. Dus als jij dat eenmalig doet kost het niets.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Banken hebben al geruime tijd geen "algemene" kas/kluis" meer. Aan de balie kan dus niet worden gewisseld. Storten is dus een optie wat afhankelijk per bank geld kan kosten. De beste optie is om een kroeg, benzinepomp of friettent binnen te stappen. Met name bedrijven uit deze branche zullen je graag helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding