Hoe veel zou ik betaald moeten krijgen?

Ik ben 17 jaar, ik werk 1 dag in de week. (geen zondagen)
Op die dag werk ik dan ongeveer 8 uur.
Hoeveel zou ik ongeveer betaald moeten krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

€ 26,94 per dag als je 17 bent.
Als je werkt en tussen 15 jaar en uw AOW-leeftijd bent, heb je recht op het wettelijk minimumloon. Dit is het loon dat je minimaal moet ontvangen.

Als je jonger bent dan 23 jaar heeft je recht op het wettelijk minimumjeugdloon. Hoe ouder je bent, hoe hoger het minimumloon. De werkgever is verplicht je het nieuwe minimumloon te betalen vanaf de dag van je verjaardag.

De hoogte van het minimumloon hangt tot de leeftijd van 23 jaar af van je leeftijd. De overheid past de bedragen van het minimumloon 2 keer per jaar aan de ontwikkeling van de gemiddelde cao-lonen in Nederland aan. Dit gebeurt op op 1 januari en 1 juli.

Zie voor alle bedragen de meegestuurde link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Recht op "tenminste" het minimumloon.

Andere antwoorden (1)

Bruto eur 36, 94 per dag. (Brutominimumjeugdloon per dag voor een 17-jarige.) Maar in een cao kan een hoger bedrag staan en je kunt ook zelf een hoger bedrag afspreken).

Toegevoegd na 1 minuut:
Vertypt: moet zijn eur 26, 94/dag.
Computoon