Heb ik recht op WW?

Laat ik beginnen mee te delen dat ik niet van plan ben om hier (lang al dan uberhaupt) gebruik van te maken...

Momenteel 24 jaar, thuiswonend, 2013 oktober afgestudeerd. Vanaf december tot juli/augustus heb ik werk. Logistiek gerelateerd project via een uitzendbureau.

In de periode van oktober tot december heb ik 2-5 sollicitaties per dag gestuurd, dus eventuele verplichtingen wil ik graag aan voldoen. Deze periode vond ik het niet nodig om mij hierin te verdiepen, ik had het geld destijds niet nodig.

Mijn vraag: Heb ik recht op een WW als het project is afgerond? En waar moet ik aan denken qua bedrag?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jij voor je werkloos werd minimaal 26 maanden hebt gewerkt, heb je recht op een uitkering vanuit de Werkloosheidswet (WW). De hoogte van de WW-uitkering is afhankelijk van je laatstverdiende loon. Je hebt minimaal 3 en maximaal 38 maanden recht op een WW-uitkering als je je baan verliest. De precieze duur van de WW-uitkering is afhankelijk van het aantal jaren dat je hebt gewerkt.

Aangezien je kort hebt gewerkt, maar wel 26 weken gewerkt hebt, zul je vermoedelijk recht hebben op 3 maanden WW-uitkering.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het bedrag waar je recht op hebt, kan ik je niet geven. Dat is natuurlijk afhankelijk van je laatstverdiende inkomen en of dit een vast inkomen was of een variabel inkomen.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik lees nu net dat ik in de eerste alinea per abuis 26 maanden heb vermeld, terwijl het 26 weken moet zijn. In de tweede alinea staat het wel goed.

Je moet dus 26 weken gewerkt hebben voor je werkloos werd.