Wat hou je over van een wwuitkering van 1450 bruto uitkering waarover geen loonheffing wordt toegepast ?

Wie heeft er een antwoord op heb een ww uitkering waar ik 1450 heb per 4 weken maar er word geen hefingskorting toe gepast erop ...wat hou ik dan netto over per 4 weken

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

U krijgt betaald per 4 weken? Moet dat niet zijn een maand?
Als er € 1450 (uitkering) in de rekenmodule bruto – netto van RAET wordt ingevuld is het netto bedrag dat u krijgt € € 1091.33 geen loonheffingskorting - zie bron.

Uw jaarinkomen heb ik gesteld op 12 x € 1450 is € 17.400
Ingevuld in de Voorlopige Aanslag 2013 is de te betalen jaarlijkse belasting over dit inkomen € 4436 of € 368 per maand. Netto dus € € 1082 (1450 – 368)
Dat ontloopt elkaar niet veel toch?

Waarom u de loonheffingskorting niet laat toepassen op uw werkloosheidsuitkering vermeldt u niet. Als er een ander (hoger) inkomen is is dit verstandig. Als er geen ander inkomen is kunt u rustig de loonheffingskorting op de werkloosheidsuitkering laten toepassen. U houdt dan netto méér over. Maar uiteindelijk wordt via de belastingaangifte alles weer rechtgetrokken. Als er teveel belasting is ingehouden, krijgt u die terug. Het omgekeerde geldt ook: als er te weinig is ingehouden moet u achteraf bijbetalen.
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn organisaties die loon betalen per 4 weken maar ook die dat per maand doen. Op jaarbasis is dat gelijk. Voor elk van die situaties is er een aparte belastinginhoudingstabel. Als er in het kalenderjaar steeds niet meer dan een inkomensbron is dan volgt er niet automatisch een aangifte.
Als je in een dergelijk geval geen loonheffingskorting laten toepassen dan kun op jaarbasis inderdaad te veel belasting betalen, wel € 2.000.
De arbeidskorting is een inkomensafhankelijke heffingskorting die geldt voor iedereen die inkomsten uit salaris of loon krijgt of winst uit een onderneming heeft. Het geldt ook voor inkomsten uit tijdelijke arbeidsongeschiktheid, maar niet voor uitkeringen in de WW, WIA of WAO. In 2012 is de arbeidskorting fors versoberd ten opzichte van 2011.
10 jaar geleden
Dat zal netto rond de € 1.200 liggen.
ronron1212
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Is de € 1200 niet mét heffingskorting?
ronron1212
10 jaar geleden
Ja lijkt me niet dat hij deze niet krijgt.