Ik voel me niet prettig op mijn werk omdat ik niet in het team pas,wat nu?

Ik werk sinds juli bij een bedrijf in een team van 7 mensen. Ik ben de jongste dame van het team,ben 27 de rest is 40+. Met een van mijn collega's heb ik vanaf dag een al niet goed overweg gekund.
Ik kan niet met haar opschieten omdat ze altijd erg aanwezig is,ze schreeuwt,zingt, wat mij en anderen afleid van het werk.
Ook loopt ze de hele tijd nieuwe collega's af te zeiken.
Ik heb daar een paar keer wat van gezegd op een subtiele manier en sindsdien krijg ik steeds kritiek op alles wat ik doe/zeg.
Ze loopt mij constant af te zeiken om het maar grof te zeggen.
Kritiek die ik heb gekregen is onterecht.
Want van mijn teamleider kreeg ik juist complimenten.
Opkomen voor nieuwe collega's vind ik zelf niet raar en vragen of het wat zachter kan omdat ik mij niet goed kan concentreren vind ik ook normaal.
Zij is erg negatief ingesteld,mijn teamleider zei zelf al: zo is zij gewoon.
dat ik een paar keer mijn mond heb losgetrokken vind mijn teamleider normaal hij zei: jij bent gewoon eerlijk en direct. Is niks mis mee.
Ik heb aangegeven dat ik moeite met haar heb en alles uitgelegd.
Hij zij dat ik het met allemaal niet persoonlijk moest aantrekken en zou met haar gaan praten.
Ik raak door deze situatie erg in de war van haar en ben mede daardoor onzeker.
Door de sfeer die er vaak heerst, raak ik compleet in de stress.
En nu is het dus zo dat ik wél fouten begin te maken omdat ik me totaal niet op mijn gemak voel op mijn werk
Wat moet/kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (1)

Je verteld niet wat voor soort bedrijf dit is, dat is ook niet zo belangrijk, maar als je leidinggevende nog iemand boven zich heeft, dan zou je daar eens een gesprek mee aan kunnen vragen. Deze persoon kan dan, in overleg met jouw leidinggevende naar een oplossing zoeken. Vertel duidelijk wat er aan de hand is, zonder die ander teveel in je probleem te betrekken, het is jouw probleem, hou het daarbij.

Ook kun je om een rustige werkplek vragen, waar je wat afgezonderd zit van de rest, wat je concentratie zal verbeteren, maar de omgang met je collega's niet.

Je kunt proberen een gesprek met collega's hierover te hebben, wees ook daar voorzichtig met je kritiek op je collega. Misschien komt daar uit, dat er nog 1 of meer hier last van hebben, dan kunnen jullie samen naar je leidinggevende, of elkaar steunen hiermee.

Als laatste kun je op zoek gaan naar een andere baan, wat niet gemakkelijk is, dus is het het beste als je dit op je werk opgelost krijgt.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik werk in een sorteercentrum.
Zij werkt er al vanaf het begin,net als de meeste mensen daar.
Die hebben inmiddels geaccepteerd dat zij zo negatief is ingesteld en altijd erg aanwezig is. De nieuwkomers hebben er ook weleens moeite mee,dat kun je duidelijk merken.
Ik kan er niet tegen om zulke mensen constant om mij heen te hebben,dat vreet teveel energie van me.
Ik heb mijn teamleider vanmiddag even gebeld en gevraagd of hij morgenochtend voor werktijd, tijd heeft voor een gesprek.
Dat had hij wel. Dan ga ik vragen of ik naar een ander rustiger team overgeplaatst kan worden.
Ook heb ik nu de grootste wijken van het team en daardoor sta ik onder teveel druk. Met het gedrag van mijn collega word het er niet beter op.
Een andere baan is niet nodig,want het werk is wel leuk en verdient ook goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed gedaan, gelijk een afspraak gemaakt. Probeer rustig te blijven tijdens dat gesprek. Succes.