Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een WW-uitkering krijgen als ik niet wil dat mijn contract verlengd wordt?

Ik heb een jaar geleden een jaarcontract van mijn baas gekregen en dat loopt nu af. Ik heb het niet meer naar mijn zin, dus ik wil geen nieuw contract hebben. Maar die zou zij mij wel willen geven. Heb ik recht op iets van een (tijdelijke) uitkering als ik niet met haar verder wil?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Antoni
3 jaar geleden
Je kan beter eerst ander werk zoeken (en vinden) voordat je weggaat bij je oude baan. Bij je oude baan zal je waarschijnlijk één maand opzegtermijn hebben, dus daar zal je het, na verlenging van je contract, nog even moeten volhouden. Kan je een nieuw contract bij een andere werkgever laten aansluiten op je contract bij je oude werkgever, dan zou dat natuurlijk ideaal zijn! Dan geldt, mits je het nieuwe contract nog niet hebt getekend, namelijk geen opzegtermijn meer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee je krijgt geen ww als je zelf ontslag neemt dan ben je verwijtbaar werkeloos.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding