ik wil iemand helpen met postadres,en ik heb uitkering, kan ik dan problemen krijgen met belasting d?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@,lollollilollol1, vertel uw kennis luid en duidelijk dat het verstrekken van een briefadres (in de volksmond postadres of woonadres) een tijdelijke oplossing is. De persoon ontvangt hier alleen de post maar woont er absoluut niet.

Antwoorden (2)

Iemand zonder vast woonadres kan een briefadres van een familielid, vriend of kennis gebruiken.
Een woonadres is het adres waar u woont. Een briefadres is het adres van een andere persoon of van een instelling (de zogenoemde briefadresgever). Met het adres van de briefadresgever is iemand zonder woonadres toch bereikbaar voor de overheid.( Een briefadres is daarom nooit een postbus).
U moet als hoofdbewoner hiervoor wel toestemming geven. Het geven van een briefadres door de hoofdbewoner heeft geen gevolgen voor zijn of haar uitkeringen en toeslagen. Het is belangrijk dat de post daadwerkelijk door de aanvrager wordt opgehaald.
U moet als briefadresgever er wel voor zorgen dat de post van de overheid uw kennis bereikt.
Als u ingeschreven staat bij de BPR op een woonadres kan uw kennis dit woonadres als briefadres gebruiken als u daar toestemming voor verleent.
Het briefadres is dan het woonadres van die persoon. Dit kan in elke gemeente in Nederland zijn. Hoofdzaak is: u moet schriftelijke toestemming geven. U moet dus samen naar de gemeente.
De bijgevoegde bron legt uit waaraan de briefadresvrager minstens aan moet voldoen
https://www.zorgverzekeringslijn.nl/jouw-situatie/onverzekerd/heeft-het-verstrekken-van-de-briefadres-gevolgen-voor-de-hoofdbewoner/
De informatie op de bijgaande gemeentesite van Amsterdam (geldt voor alle gemeentes in Nederland) is zeer uitgebreid en duidelijk
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@lollollilollol1, In veel gemeentes worden in verband met deze Coronaperiode nog geen personen toegelaten aan de balie. De aanvraag zal dan online moeten. Informeer bij de betreffende gemeente hoe te handelen.
Ja, je krijgt problemen. Absoluut niet doen dus. Als iemand geen adres heeft, kan hij of zij via sommige instellingen voor daklozen een postadres/contactadres krijgen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
(Geen antwoord op de vraag). De vraag is of men problemen met de belasting krijgt.