Bankpassen bestaan niet meer. Die kon je tot voor kort gebruiken om alleen bij de bank waar die pas van was geld op te nemen.

Een betaalpas is het kaartje waarmee je nu bij alle banken geld kunt pinnen en bij de winkels kunt betalen.

Een pinpas hoeft geen pas van de bank te zijn maar kan ook als elektronische portemonnee van een andere organisatie dienen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Amadea, Banken spraken vroeger van bankpas en girotel sprak van pinpas. Nu heet het gewoon allemaal Betaalpas.De termen zullen in de volksmond nog lang door elkaar gebruikt worden.
De elektronische portemonnee is de chipknip. Vroeger een aparte kaart, de zgn chipknipkaart.Tegenwoordig zijn haast alle betaalpassen uitgerust met de nfc-chip. Gaat per 1januari 2015 ook verdwijnen. De prepaid chipknip wordt al niet meer verkocht.

Andere antwoorden (1)

Ze kunnen allemaal in een pas zitten. Dan is het van de bank. Een betaalpas is bijv van een tankstation. Hier hoort dan ook weer een pin bij. Dat geldt overigens tegenwoordig voor vrijwel alle betaal passen. Een pin code te beveiliging van je bank rekening. Een chipknip als betaal pas is echter zonder pin.