Als mijn rekeningnummer aan iemand geef maar een neppe naam/adres/geboortedatum etc. geef, kunnen ze dan alsnog mijn gegevens achterhalen?

Ik zei: maar een neppe naam/adres/geboortedatum etc. geef, dit is om anoniem te blijven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Waarom zou je dat doen? Als je je rekeningnummer met foutieve gegevens geeft bestaat de kans dat het geld dat dient overgemaakt te worden niet aankomt, omdat de bank ziet dat de naam die bij de bankrekening hoor niet overeen kom met de ingevoerde -en dus fictieve- naam.

De bank kan er altijd achter komen maar die zal deze gegevens niet aan 'derden' doorgeven, in ieder geval niet zonder verplichting daartoe. Mocht je een 'Postbankrekening' hebben (tegenwoordig overgenomen door ING) dan zal een overboekingsopdracht door iemand anders naar jouw rekening niet worden uitgevoerd als je een 'nepnaam' hebt opgegeven. ('Naam-nummer niet akkoord').

Het heeft geen zin om iemand een rekeningnummer te geven met fake persoonlijke gegevens erbij. De enige reden om iemand een rekening te geven is om betalingen te ontvangen. Als je anoniem wilt blijven, is paypal voor jou een optie. Die zitten dan tussen jou en je bankrekening.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100