Als mijn rekeningnummer aan iemand geef maar een neppe naam/adres/geboortedatum etc. geef, kunnen ze dan alsnog mijn gegevens achterhalen?

Ik zei: maar een neppe naam/adres/geboortedatum etc. geef, dit is om anoniem te blijven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan wordt het bedrag niet op jouw rekening gestort want de naam van de rekeninghouder klopt niet. Waarom zou je anoniem willen blijven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus je moet in ieder geval de correcte naam invullen, hoe zit het met het adres en geboortedatum?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de bank is het een fluitje van een cent om jouw echte gegevens te vinden. Wordt er misbruik gemaakt op jouw rekening, ben jij altijd verantwoordelijk! Laat je niet verleiden door het uitlenen van je rekening in ruil voor geld!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neppe naam? Wat is dat? Voor het overmaken van een bedrag, heb je het nummer, achternaam en woonplaats nodig. Waarom anoniem? Is het neppe geld?

Antwoorden (3)

Waarom zou je dat doen? Als je je rekeningnummer met foutieve gegevens geeft bestaat de kans dat het geld dat dient overgemaakt te worden niet aankomt, omdat de bank ziet dat de naam die bij de bankrekening hoor niet overeen kom met de ingevoerde -en dus fictieve- naam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bank kan er altijd achter komen maar die zal deze gegevens niet aan 'derden' doorgeven, in ieder geval niet zonder verplichting daartoe.

Mocht je een 'Postbankrekening' hebben (tegenwoordig overgenomen door ING) dan zal een overboekingsopdracht door iemand anders naar jouw rekening niet worden uitgevoerd als je een 'nepnaam' hebt opgegeven. ('Naam-nummer niet akkoord').
Computoon
11 jaar geleden
Het heeft geen zin om iemand een rekeningnummer te geven met fake persoonlijke gegevens erbij. De enige reden om iemand een rekening te geven is om betalingen te ontvangen.

Als je anoniem wilt blijven, is paypal voor jou een optie. Die zitten dan tussen jou en je bankrekening.