Wat gebeurt er met goederen/producten die de veiling in zijn gegaan maar vervolgens niet verkocht worden?

Je kent ze vast wel, veilingssites waar zo ongeveer de hele inboedel van een bedrijf dat failliet verklaard opgezet wordt om vervolgens tegen het hoogste te verkopen. Soms staan er zo ontzettend veel producten op dat er altijd wel iets moet achter blijven. Weet er hier iemand wat daar mee gebeurt? Gaan deze opnieuw (tegen een lagere prijs) de veiling in, of worden ze op een brandstapel gegooid?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

vaak heeft er al een opkoper een bieding gedaan. Wanneer het tegen een hoger bedrag wordt geveild wordt het gegund. Wanneer het bod op de veiling lager is dan dat van de opkoper, gaat het naar de opkoper.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgensmij is er altijd wel iemand die het voor een euro wil hebben...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
die veilingsites kopen al die spullen op van het failliete bedrijf in kwestie. Ik neem dus aan dat zij die spullen proberen te verkopen op een (andere/tweede) veiling.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Twee opties : als het nog iets waard : verkopen aan een gespecialiseerde opkoper van "rotzooi" Zij kennen die wel. Tweede optie :onder toezicht van een gerchtsdeurwaarder overgaan tot de vernietiging. dan krijgen de veiling meester en de curator een attest dat ze in mindering kunnen brnegen als kost van de totale verkoop.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De veilingen gaat vaak per 'lot' daar zitten dan bijvoorbeeld 2 pc's in maar ook een hoop minder interessante zaken. Deze zaken worden meestal niet meegenomen door de koper en meestal weggegooid door het veiling bedrijf.