Zijn er economische redenen uit eigen belang waarom je ontwikkelingslanden wilt helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt exact dezelfde vraag nog open staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu niet meer:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En het prima antwoord dat daar reeds gegeven was; daar doe je niets mee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, die heb ik al gebruikt. Dat was echt een goed antwoord, dus bedankt voor de schrijver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echter, je ontneemt anderen de mogelijkheid om dat prima antwoord te lezen, en bedankt niet met bijvoorbeeld een "Beste Antwoord"... Je snapt het concept van deze site niet echt, of wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee inderdaad, dat snap ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CUYPERS:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je bijvoorbeeld al de tijd genomen om de richtlijnen door te nemen? Als je dat had gedaan, zou je bijvoorbeeld weten dat het niet de bedoeling is vragen opnieuw te stellen - zeker niet wanneer een identieke vraag nog altijd open staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*** Kreun... ***
Kennisvermeerdering Julia, niet alleen voor jou maar ook voor andere mensen die misschien dezelfde vraag hebben en er op googelen. Die zouden dan ook dat antwoord gevonden hebben, als je het had laten staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
failwale?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TANSTAAFL

Het beste antwoord

Economisch gezien niet, tenzij het land ons grondstoffen levert.
helaas is het zo dat wij in luxe kunnen leven omdat elders armoede heerst en wij goedkope arbeidskrachten hebben.
Dit wordt doorbroken als we arme landen economisch helpen, toch vind ik dat we dit absoluut moeten doen.
Er is genoeg voor iedereen, waarom moet de een in luxe baden en de ander verkommeren.
Je ziet aan wat er in Japan gebeurt hoe snel het kan verkeren.
Ik heb gezien hoe mensen in grote armoede leven en zelfs dat werd misbruikt door een maffiaclub die bedelaars inzetten om geld te genereren.
Deze bedelaars werden overal heen gebracht waar toeristen waren.
Het geld wat goedgeefse toeristen gaver werd hen AFGENOMEN, ze kregen er een beetje eten voor terug.
Helaas zijn er veel organisaties die geld verdienen aan de ellende van anderen, veel van de giften worden afgeroomd om een dure staf in stand te houden.
Zo gebeurt het dat niet zelden armoede bewust in stand gehouden wordt om er aan te verdienen, dus economisch
zou je uit eigenbelang ontwikkelingslanden niet helpen.
Helaas is eigenbelang dikwijls de oorzaak van de armoede in ontwikkelingslanden.
DAT zouden we ons nog eens beter moeten realiseren.
Zo vind ik het jammer dat sommige fair trade producten veel duurden zijn dan vergelijkbare producten.
Dat kan hem niet zitten in dat dubbeltje meer wat de werkers meer krijgen, dan zou het product voor ons nauwelijks duurder maken.
helaas zit in sommige fait trade organisaties ook een
groep mensen die ook (nog0 meer willen verdienen.
Ik vermoedt dat DAT deze producten zoveel duurder maakt.
Daardoor worden sommige fair trade producten minder verkocht en houden we via systemen toch de armoede in stand.
Ik heb het hier niet over INTEGERE fair trade lijnen, die zijn er ook.
Wel is het zo dat wij met een beetje minder rijkdom aldaar een heleboel armoede kunnen doen verminderen.
Het is niet mijn bedoeling mensen met zuivere intenties te schofferen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Absoluut, door arme landen op de rails te zetten creeer je een nieuwe afzet markt voor je eigen producten.