Ik woon officieel niet in Nederland, mag een deurwaarder dan wel beslag leggen op mijn spullen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor dat kan. Ook als een buitenlander die een rekening niet op tijd of niet volledig betaalt kun je te maken krijgen met een incassobureau of deurwaarder.
Om beslag te leggen heeft een deurwaarder wel eerst een vonnis nodig van de rechter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het om een rechtsgeldige vordering gaat op u en u heeft bezittingen in Nederland of uw buitenlandse verblijfplaats, dan mag dat.

Bezittingen kunnen zijn: onroerend goed, banktegoeden, inboedel, roerende zaken zoals auto, boot of caravan enz.enz.

Rechtsgeldig wil zeggen dat de invorderaar een bewijsbaar tegoed op u heeft te vorderen en waarvan de afwikkeling ofwel nog buitengerechtelijk is ( incassobureau of deurwaarder) ofwel bij vonnis de vordering door de kantonrechter is toegewezen.

In het laatste geval staat de deurwaarder in principe vrij om dat te doen wat nodig is om de vordering te innen, incl. beslaglegging.