Ik heb een contract voor 40 uur ik ben afgekeurd voor 15-25 procent hoeveel uur per week moet ik dan werken?

ik rij gehandicapte kinderen van hun huis naar de dagbesteding ik ben afgekeurd vanwege een versleten onderrug en kan dus niet 8 uur per dag rijden kan mij werkgever mij verplichten om 40 uur per week te rijden.
voor zover ik weet ontvangt mijn baas subsidie voor mij.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Gevonden op de site van Rijksoverheid;

Minder dan 35% arbeidsongeschikt:
Bent u minder dan 35% arbeidsongeschikt? Dan heeft u geen recht op een uitkering volgens de WIA. U blijft in principe in dienst bij uw werkgever. Bijvoorbeeld in een aangepaste functie. Als dit niet mogelijk is, kan uw werkgever u ontslaan.

Dus ja, je werkgever kan van je vragen of je 40 uur per week blijft werken.