Kan ik in mijn eentje de toegang tot mijn bankrekening wegnemen (zie uitleg)?

Ik ben 18 jaar oud, en ik heb een rekening bij ABN Amro. Toen ik net 18 jaar was geworden zijn mijn moeder en ik naar de bank gegaan omdat zij graag mijn rekening zou willen beheren in verband met rekeningen etcetera.
Nou is mijn vraag, als ik naar de bank ga om haar die toegang tot mijn rekening te ontnemen, heb ik daar bijvoorbeeld haar handtekening voor nodig? Of kan ik dit in m'n eentje doen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zij kan als zij ingelogd is op haar rekening via internetbankieren, ook geld storten van mijn rekening naar die van haar (of naar welke rekening dan ook).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Dat hangt ervan af, als jullie een en/of rekening hebben zijn jullie gelijkwaardig en moeten dit soort veranderingen door beiden bekrachtigd worden. Als de rekening op jouw naam staat en zij is alleen gemachtigd kun je die machtiging intrekken. Als je een en/of rekening hebt en je wilt niet meer dat zij over je geld kunt beschikken en zij wil niet meewerken kun je altijd een nieuwe rekening bij een andere bank openen. Kost wat tijd en moeite maae dan heb je wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt de machtiging wijzigen of stopzetten. Dat kan door met je geldig legitimatiebewijs naar een van de bankkantoren te gaan. Ook kun je een eventuele extra bankpas laten blokkeren. De gemachtigde hoeft hierbij niet aanwezig te zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Niet als het een en of rekening gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraagsteller schrijft duidelijk "toegang tot mijn rekening te ontnemen". Het gaat om de rekening van de vraagsteller en uit niets blijkt dat het om een en/of rekening zou gaan.
ronron1212
10 jaar geleden
Dat zegt verder niets het is zijn rekening maar wel me zijn moeder naar de bank gegaan om iets te regelen dus kan het een en of rekening zijn.