Hoeveel gewicht in goud is er op de wereld aanwezig?

Er zijn in elke stad ter wereld wel juweliers of zaakjes die goud verkopen.
Van hoofdsteden tot vakantie plaatsjes. Hoeveel goud is er nu op de wereld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er zijn verschillende schattingen.

Maar de bekendste is waarschijnlijk die in het jaarlijkse goud onderzoek van Thomson Reuters GFMS. De laatste schatting is 171.300 ton, wat neerkomt op een kubus met ribbe van ongeveer 20,7 meter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aangenomen wordt dat er +- 171,300 ton goud op de aarde is, officieel.
Probleem is dat men niet weet hoeveel er vroeger is opgedolven, omdat men al ongeveer 6000 jaar goud delft. Wat is er nog verborgen, aan goud. Ook wordt er goud in de industrie gebruikt die men niet altijd kan tergwinnen.
Er wordt zelfs goud gebruikt in voedsel dat dan via het toilet verdwijnt.
Dus excact hoeveel is niet te zeggen
Robby BB