Is er nog een andere manier dan studiefinanciering om een tegemoetkoming in de studiekosten te krijgen?

Ik vraag dit niet voor mezelf, maar voor een vriend van mij. Hij zit momenteel op het volwassenenonderwijs (HAVO) en is meerderjarig.

Hij kan zijn studie niet betalen en hij dreigt nu te moeten stoppen omdat het financieel niet meer op te brengen is. Op steun van zijn ouders kan hij ook niet rekenen.

Hij krijgt wel studiefinanciering, maar dat is veel te weinig. Verder heeft hij een Wajong uitkering.

Ik heb totaal geen verstand van financien helaas. Het kan toch niet zijn dat hij met zijn studie moet stoppen omdat het niet op te brengen is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals Eray97 zegt, hij zal moeten gaan lenen, net als vele andere studenten. Ik zou het ook niet redden met alleen studiefinanciering, daarom leen ik, maar zie het als een investering, je leent, maar later kan je het makkelijk terugbetalen omdat je een betere baan heb dan zonder diploma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeft hij geen recht op een aanvullende beurs

Het beste antwoord

De overheid doet er werkelijk alles aan, om mensen die een Wajong-uitkering krijgen, aan werk te helpen, omdat het aantal Wajongers zo sterk stijgt. Het zou dus bijna onvoorstelbaar zijn, dat iemand met zo'n uitkering, die studeert om verder te komen, zijn studie moet beeindigen om financiele redenen.

Lees deze informatie eens door:
http://www.eigenboontjes.nl/leren/studiefinanciering_en_wajong

en mocht je vragen hebben, neem dan contact op.
http://www.eigenboontjes.nl/nog_vragen

Ik ben ervan overtuigd, dat er voor je vriend een oplossing te vinden is, en dat hij zijn studie af kan maken. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
De meegegeven link geeft verouderde informatie tav het maximuminkomen bijverdienen stufi. In 2007 telde nog het netto inkomen. Vanaf 2008 telt echter het belastbaar inkomen (verzamelinkomen) Voor 2010, 2011 en 2012 is de bijverdiengrens 13215,83. De Wajonguitkering telt als inkomen mee.
Bron: http://www.uwv.nl/owajong/wajong-uitkering/mijn_situatie_verandert/extra-inkomen/index.aspx

Andere antwoorden (1)

Nope. Hij krijgt al studiefinanciering zeg je. Een lening zou een optie kunnen zijn.