ik ontvang een wwb alleenstaande. mijn meerderjarige inwonende dochter verdient 280 netto per maand. ik word 200 netto gekort. klopt dat wel?

als ik lees op de site van Beursplein staat daar: verdient of ontvangt uw kind meer dan 618,29 netto per maand, dan is het mogelijk dat uw toeslag of uw uitkering wordt verlaagd.
Mijn dochter verdient dus veel minder, hoe kan het dan dat ik zo veel gekort word?? Begrijp het niet helemaal.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat klopt wel. Jij wordt niet gekort, dat is een verkeerde term. Maar als er meer volwassenen in een huis wonen, heb je minder steun nodig, omdat de vaste lasten dan gedeeld worden. Op de site van de Rijksoverheid staat het zo: Inkomen thuiswonende kinderen Het inkomen van thuiswonende kinderen wordt niet verrekend met de bijstandsuitkering die een ander gezinslid ontvangt. Als er meer volwassenen in uw huishouden zijn, dan krijgt u minder bijstand per persoon. Dit voorkomt een opeenstapeling van uitkeringen. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/krijg-ik-een-lagere-bijstandsuitkering-als-ik-andere-inkomsten-heb.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100