Waar gaat de boete die Rabobank moet betalen inzake de Libor naar toe, en wat gebeurt er met dat geld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Een deel van de boete die de Rabobank moet betalen gaat naar de Nederlandsche Bank, de rest wordt overgeboekt naar autoriteiten in het Verenigd Koninkrijk en de VS. Naar verwachting zal de Nederlandsche Bank maar een klein gedeelte van het boetebedrag ontvangen.

We worden er dus niet veel beter van.

Toegevoegd na 7 uur:
Rabobank betaalt het Nederlandse OM zeventig miljoen euro, de Britse toezichtautoriteit FCA 105 miljoen pond (bijna 123 miljoen euro), de Amerikaanse CFTC 475 miljoen dollar (345 miljoen euro) en de Amerikaanse justitie 325 miljoen dollar (236 miljoen euro).
SimonV