Is er een mogelijkheid dat er een wereldwijde valuta komt? dat bijv iedereen met de dollar moet betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

waarschijnlijker is het dat er een "overkoepelende" valuta komt waar je overall mee kunt betalen maar wel met een wisselkoers van de lokale valuta.
Iets wat voor de Euro ook veel beter was geweest dan hadden we nu een hoop problemen minder.
Voorbeeld;
Als het vroeger slecht ging met de economie van een land zakte hun valuta in waarde waardoor het voor andere landen interessanter om er te investeren waardoor de economie van dat land weer opbloeide (win win situatie)
Nu gaat het slecht met een land (bijv. Griekenland) en moet er alleen maar geld heen en schiet voorlopig niemand er iets mee op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Theoretisch is dat mogelijk, hoewel het dan waarschijnlijk de Chinese yuan wordt.
Maar er staan veel praktische dingen in de weg, dus voorlopiggebeurt dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn geruchten dat illuminatie een nieuwe valuta op de markt wil brengen, dat over de hele wereld. Maar of dit ooit werkelijk zal gebeuren is de vraag.

Ik denk niet dat overal op wereld een zelfde betaalmiddel zal zijn omdat de economie dan een zware schade zal leveren bijvoorbeeld 100 Japanse yen is hier maar paar euro.
Als we nou dezelfde betaalmiddel zouden gebruiken dan zullen hun aandelen bijna net duur worden als die van ons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach dat Illuminati-geblaat... Als je al die verhalen moet geloven zijn er zo langzamerhand meer Illuminatie dan leken.
En allemaal dezelfde munt gaan hanteren zegt nog niets over de waarde die je aan die munt hangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als overal dezelfde munt komt dan zal het ook even waard zijn, het zal niet zo zijn dat je in Nederland met 1 euro voor 2 euro aan boodschappen kan halen, wel kan het zijn dat de producten in sommige landen goedkoper of duurder zullen zijn.. Als de munt zou komen zou de munt overal dezelfde waarde hebben.