Waar hebben alle landen hun schuld aan ivm met de crisis?

Heel veel landen hebben een (staats)schuld. Aan wie/wat hebben al die landen hun geldschuld? Er moet toch iets/iemand zijn waar ze het aan terug moeten betalen?

10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ze hebben schulden aan andere landen. Zo heeft de VS bijvoorbeeld veel schulden openstaan aan China en Japan en andere landen zoals Griekenland weer aan andere landen in Europa. Ook hebben de landen schulden aan bijvoorbeeld grote pensioenfondsen en banken overal ter wereld die schuldpapier (in de vorm van obligaties) gekocht hebben. Dit is ook de reden waarom een "failliet" van een land vervelend/desastreus kan zijn voor pensioen- en beleggingsfondsen.