wie kan er geld van mijn privérekening overmaken buiten mij zelf????

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als u ook elektronisch bankiert: iedereen die uw gebruikersnaam en wachtwoord weet of kan achterhalen, en evt. de beschikking heeft over uw telefoon (i.v.m. bevestigingscodes).
Amadea
7 jaar geleden
En als je nog ouderwets bankiert: iemand die bij jouw formuliertjes kan en jouw handtekening goed na kan maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bestaan die formuliertjes nog steeds dan ?? Ik heb ze volgens mij al in geen 15 jaar meer gezien, als het niet langer is....
ronron1212
7 jaar geleden
Ze bestaan nog steeds.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/bankieren-zonder-internet
Overschrijvingskaarten bestaan nog steeds, moet men soms flink voor betalen. Voor degenen die vóór 1941 zijn geboren zijn de overschrijvingskaarten gratis.

Antwoorden (2)

Niemand. Tenzij je een en/of rekening hebt, minderjarig bent of onder bewind of curatele staat.

En je kunt natuurlijk met automatische incasso te maken krijgen, maar dat moet je dan wel zélf ingesteld hebben.

Toegevoegd na 1 uur:
Oh, en in geval van fraude natuurlijk. Maar ik begreep de vraag als wie er legaal, zoals het systeem zou moeten werken, bij kan. Maar zoals ook in de reacties gezegd wordt: Als iemand je inlogcodes voor internetbankieren en/of pincode kent (afhankelijk van je bank) dan kan die persoon ook geld overmaken vanaf je rekening.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jouw. Bank kan dat zelf doen in opdracht van justitie of de overheid, ook als je nog geen 18 kunnen jouwe ouders/voogd dat doen