Hoe komt het dat in Engeland alles zo duur is ?

Vooral bier , wijn , treinkaartjes , hotelkamers , uit eten gaan is echt schrikbarend duur. Hoe kunnen de inwoners van Engeland en Schotland zulke prijzen betalen. Want volgens mij krijgen ze in Ponden een stuk minder dan wij krijgen bij vergelijkbare salarissen in Euro's.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is volgens mij ook een groot verschil tussen de steden. In Londen is alles relatief duurder dan in een andere stad!

Het beste antwoord

In de praktijk blijkt dat britten een minder hoog welvaartsnivo bereiken dan Nederlanders, en dingen af en toe moeten laten. Want inderdaad. In GB krijgen de mensen omgerekend zeker niet meer betaald dan in Nederland, en moeten ze wel veel meer uitgeven.

Ter vergelijking: Ik betaalde in een dorpje (Abbingdon) het luttele tarief van 800 pond per maand voor mijn 3 kamer huisje. Daar gas, water, licht en gemeente belasting bij en ik kwam op 1050pond per maand aan vaste lasten. Dat was toen de pond nog 1.50 euro waard was. Mijn collega's waren ook allemaal verbaasd dat ik een 'heel huis' alleen huurde. Zij woonden voor het grootste deel met huisgenoten, hetgeen daar tot in de 30 redelijk normaal was.

En voor de boodschappen was ik toch al snel 45 pond per week kwijt, voor 1 persoon.

Veel britten zijn gewoon arm. Of, om een collega die nar australie verhuisd is: Je spaart je hele leven om niet rood te staan als je overlijdt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat wij veel voor de Britse Pond moeten betalen. Die is meer waard dan de Euro.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als zij iets moeten kopen betalen ze met ponden, ze hoeven dus niet om te wisselen. Als zij hun ponden wel inwisselden zouden ze dus meer Euro`s terug krijgen.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een beschrijving, geen verklaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarnaast is de waarde van de pond op het moment juist erg laag.
Omdat in Engeland de economie sinds 1992 bijna continu gegroeid is. En de werkloosheid is ook al relatief laag.
En als omrekend in euro's kom je sowieso duurder uit...

Toegevoegd na 2 minuten:
Shoppen in UK, Britse Pond laag!
Shoppen in Engeland is voor ons eigenlijk altijd duur. Een stedentripje naar Londen is dus leuk zolang de bordjes Sale in de etalages hangen. Maaarrr, big news! De Britse pond heeft het zwaar, historisch gezien heeft hij nog nooit zo laag gestaan, namelijk bijna gelijk aan de Euro! En dat betekent voor ons natuurlijk maar 1 ding... shoppuh! Boek een shoptrip naar Londen of scoor je spulletjes online in een van de vele leuke Britse webshops. En ook de verzendkosten zijn vanuit de UK erg fijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt wel gelijk , sommige dingen zijn nu wél goedkoop . +1
Dat bier, wijn en gedestilleerd daar zo duur zijn komt door het hoge accijns tarief.
De Brit heeft een heel ander bestedingspatroon dan de Nederlander die (doorgaans) het grootste deel van zijn inkomen uitgeeft om zijn (hypotheek)schulden terug te betalen. De Brit heeft heel goed door dat wanneer je één pond leent, hij er minimaal drie moet terug betalen om weer effen te zijn. Door éérst te sparen heeft hij dus daarna gewoon meer budget om aan andere dingen uit te geven zoals bezoekjes aan pub en restaurant.
Overigens hebben niet alleen de Britten deze instelling, ook in België zie je dit en wel in meer landen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat zo is dan is hun besteding patroon anders t.o.v. de onze.