Hoe kan ik zorgen dat ik in de min kan bij de rabobank?

Ik wil graag zo snel mogelijk in de min kunnen met mijn studentenrekening. Kan ik dit online aanvragen en met mijn random reader accepteren of hoe werkt dit precies? En hoelang gaat het duren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar zóu ik nog maar even over nadenken als ik jou was... Zolang je graag snel in de min wilt kunnen, ben je er volgens mij nog niet volwassen genoeg voor....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier heb ik al over na gedacht, heb een baan, krijg stufie. Maar kom soms net niet uit.
Ritsuka
10 jaar geleden
voor in de min staan betaal je echt heel veel geld.
doe het niet, als je het geld niet hebt, kun je het ook niet uitgeven. heb je geen spaarrekening voor noodgevallen?
Ritsuka
10 jaar geleden
houd je inkomsten en uitgaven eens bij, kan gewoon in excel, dan zie je precies waar je geld naartoe gaat. misschien kun je wel besparen op iets
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, maar heb een rekening open staan die szm moet worden betaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha en ja dat is het begin van het einde.... dit gaat makkelijk dus ik kan ook wel dit of dat kopen en over een paar jaar zit je diep in de schulden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
amen Pelle!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat houdt in dat je beter moet leren omgaan met je geld. Goedkoper telefoon abo, mindervaak de kroeg in. Het is simpel. Minder vaak op internet iets bestellen.
Voor nu leen dat geld van je familie en betaal het zodra je salaris gestort is, direct terug.
Roodstaan is geen optie.
Castle
10 jaar geleden
Als je internetbankieren hebt van de rabobank dan hebben ze bij je rekening een sectie "extra inzicht". Hier kun je zien waar je geld allemaal naar toe gaat. Super makkelijk. Verder ben ik het eens met sommige andere. Door het roodstaan worden je grenzen van geld uitgeven verschoven. Het bekende: Ik betaal dat volgende maand wel terug..... Roodstaan is duur. Zeker als je niet veel geld hebt kun je het beter besteden dan aan rente. Beter even je uitgavepatroon nakijken is mijn advies.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lenen van familie vind ik ook geen oplossing Mobie, kan ook allemaal ellende geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Student. En dan begin je al met roodstaan bij de bank. Zo meteen een achterstand en daarna een BKR notitie. Gefeliciteerd met je toekomst. Studenten moeten niet rood willen staan en banken moeten ze hier tegen beschermen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Banken moeten geld verdienen Arie.... je bent als ouders verantwoordelijk om je kind dit goed bij te brengen.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@Pelle
Die laatste opmerking vind ik niet erg eerlijk. Mijn ouders hebben echt hun stinkende best gedaan om mij te leren met geld om te gaan: 1. Leen NERGENS geld voor, alleen voor een huis.
2. Spaar elke maand minstens 10% van je inkomen.
3. Maak een financieel plan, en houd je er aan.
4. Als je iets wilt hebben spaar er voor en koop het niet meteen.
5. Koop wat je nodig hebt, als je iets extra's wilt, kijk of dit uit komt.
6. Uit gaan prima, maar als je er geen geld voor hebt, ga je dus niet!
7. Zorg dat je altijd een pot heb voor onvoorziene omstandigheden (liefste €5000) en vul het aan als je het gebruikt hebt. (Dit is dus niet de spaarrekening) En als aller belangrijkste:
Leen NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT ERGENS geld voor, ALLEEN voor een huis. Dat is bij mij met de paplepel erin gegoten en toch heb ik het niet gedaan. Dat lag echt niet aan mijn ouders. Pas sinds een jaar gaat het weer wat beter, en sinds een paar maanden stond er wat geld in het potje onvoorzien (totdat de uitlaat van de auto stuk ging) maar dat word vandaag weer aangevuld, pay day! Mijn punt, het ligt niet aan de ouders. Het ligt aan je eigen discipline. Ik heb veel geld geleend bij duo en een creditcard geplunderd. Lekker dom. Maar niet de schuld van mijn ouders, ik wist dat het dom was, maar het was de weg van de minste weerstand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was vooral een opmerking dat je banken niet de schuld moet geven, je hebt gelijk dat ouders er soms niets mee te maken hebben. Mijn ouders konden nooit sparen en drie kinderen die dat wel kunnen....

Antwoorden (1)

Helaas is het antwoord dat je dit direct online kunt aanvragen (maar ik heb nog nooit een antwoord gegeven waar ik zo tegen was): http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/betalen/rood_staan/voor_studenten/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prima antwoord Pelle, goed dat je aangeeft dat dit geen goed plan is, daarom een dikke plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De rente die je betaald over "rood" staan is zooo hoog... Inderdaad prima antwoord!
Frimu2
10 jaar geleden
Wat een commotie over rood staan, ... huren is niemand op tegen......En in principe huur je geld ! Dit bovendien eigenlijk in alle gevallen goedkoper dan het huren van een product met de zelfde waarde. Bovendien moet mijn rente van het in de + staan ergens vandaan komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Frimu, als je nu geen geld hebt om een rekening te betalen is de kans klein dat je over een maand opeens wel weer uitkomt en de roodstandrente kan betalen. Er zijn natuurlijk situaties waar dat wel zo is maar over het algemeen is het zo: als je niet kan sparen kun je ook niet lenen. Wat dat met huren te maken heeft snap ik niet, je kunt beter vergelijken met kopen! Ik moet nu eenmaal wel wonen en er zijn maar weinig mensen die in 1x de koopprijs van een woning op tafel leggen. Daarom is kopen een groot stuk huren met rente maar nogmaals: wat heeft dat te maken met roodstand.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Beter kopen dan huren (bij een huis dan), bij kopen heb je misschien nog winst als je verkoopt, huren is een bodemloze put.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha heb je enig idee hoeveel mensen momenteel in de schuldsanering komen doordat ze hun huis moeten verkopen? Dat probleem zal ik nooit hebben met mijn huurhuis! Een koophuis is in deze tijd ook een bodemloze put, zeker als je je huis net voor de crisis hebt gekocht!
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dat zal wel Pelle, maar de vraag is, waarom moeten die mensen hun huis verkopen? Kunnen ze het niet meer betalen, en waarom dan niet? Ik heb net een huis gekocht, en ik heb me aan alle kanten verzekerd voor werkloosheid, arbeidsongeschikt. En natuurlijk de NHG, Want stel nou dat... Op dit moment is kopen juist verstandig, de prijzen liggen laag.
Nu verkopen is wat minder verstandig... Huren heeft vast voordelen, zoals jij zelf aan geeft. Maar het lijkt mij zo'n bodemloze put omdat je er alleen maar geld in stopt, en er nooit iets uit haalt. Een keer iets verbouwen mag (meestal) niet. Je bent afhankelijk van een huurbaas. Mij lijkt dat gewoon niets.

Maar stel dat het toch mis gaat...misschien dat ik dan nog eens terug denk aan dit topic :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom ze hun huis moeten verkopen? Wat dacht je van een scheiding? Dat is reden nummer 1!
Reken eens uit hoeveel geld jij in die bodemloze put gaat gooien in 30 jaar tijd en gooi daar dan ook even al het geld voor onderhoud achteraan! Ik haal heel veel uit mijn put, ik hoef nooit te betalen voor onderhoud en kom jij maar eens met een huis van 370-440 euro, eengezins, midden in de randstad met drie slaapkamers en een grote zolder want dat is wat ik de afgelopen 10 jaar heb betaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verder zijn veel mensen werkloos geraakt of kregen een baan met minder inkomen, zijn ziek geworden etc en hebben zich wellicht iets minder goed verzekerd maar vooral is hun huis wellicht wel 20% minder waard geworden en hadden ze een veel en veel te hoge hypotheek en hebben hun overwaarde verbruikt. Net weer op teletekst; 100.000 mensen kunnen hun hypotheek niet meer betalen.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nou ja, wat weet ik er ook van, ik heb nog nooit eerder een woning gekocht, tot gister dan ;-) Voor mij lijkt het zo vreemd als iemand het niet meer kan betalen.
Juist omdat ik me daar aan alle kanten voor in dek, hebben die andere mensen dat dan niet gedaan? Slecht verzekerd, gok genomen, geen NHG, te hoge hypotheek afgesloten (maximaal gaan lenen dus), geld uitgegeven wat er niet is (Rood staan dus). Maar misschien heb ik het wel mis, en denk ik daar te makkelijk over. Wat die prijs betreft, ik denk dat je per maand bedoeld die bedragen. Nee dat red ik niet. Ik ga wel wat meer betalen, maar ik kan jouw huis niet met dat van mij gaan vergelijken. Dan zouden we eerst elkaars huizen moeten gaan bekijken en de locatie, want die telt ook mee. En dan heb je nog de vraag zou je er willen wonen?
Ik heb ook huizen gezien voor €125.000 koop, maar daar wil ik nog niet dood gevonden worden... (eengezins woning, midden in Amersfoort, 3 slaapkamers en een zolder) en dat ligt puur aan de wijk en het bouwjaar van de woning. Ik ken ook mensen die hebben ooit (1985) een woning gekocht van fl198.000 en hebben het verkocht voor fl325.000 (1999) dus dat is een aardige winst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, hun winst was een stuk groter geweest als ze hun huis in 2006 hadden verkocht! Jij hebt nog geen kinderen, als die komen en één van de partners gaat wat minder werken kom je al een stuk krapper te zitten. Als dan vervolgens je ketel vervangen moet worden, de één zijn baan kwijt raakt en je krijgt nog wat tegenslag kan het zo zijn dat je je huis niet meer kan betalen. Als je dat huis dan moet verkopen van de bank in tijden zoals nu terwijl je het huis voor de crisis hebt gekocht onder een tophypotheek kun je zo met een schuld van 50.000 zitten... Kijk maar eens naar het programma 'uitstel van executie".
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Haha ja maar dat wilden ze niet ;-) Ze hadden een ander huis gezien wat ze graag wilden hebben en hebben het eerste huis daarom verkocht. Dat programma zal ik eens gaan kijken, want kennelijk ben ik kortzichtig :-) Het klinkt allemaal zo makkelijk om jezelf daarvoor in te dekken.