Zelf stopzetten ww hoe werkt dat?

Momenteel word ik indien nodig aangevuld met ww.(Ik heb een 0-urencontract). De laatste 5 weken heb ik voldoende gewerkt en ik wil zelf mijn ww stopzetten.
De komende periode werk ik wisselend, maar werk ik GEMIDDELD per maand voldoende. De ene week zou wel aangevuld kunnen worden door UWV (maar dat wil ik liever niet), maar een andere week werk ik bv extra uren die de minder gewerkte weken compenseert. De reden dat ik toch mijn ww stop wil zetten is dan ook dat ik niet mijn ww "op wil maken" nu het niet noodzakelijk is (en het hoogstwaarschijnlijk wel weer noodzakelijk is als mijn contract afloopt!), omdat ik GEMIDDELD per maand een normaal salaris heb (zonder dat ik aangevuld wordt door UWV). Daarbij wil ik ook weer nieuw recht op ww opbouwen met mijn uren die ik kan werken.
In het verleden heeft uwv na een periode mijn ww zelf stopgezet omdat ik lange tijd voldoende gewerkt had. Het stopzetten hebben ze toen met "terugwerkende kracht" gedaan. Ik kreeg toen een brief van hen dat ze met ingang van een aantal maanden daarvoor mijn ww stopgezet hadden.
Nu wil ik graag weten:
1) als ik vandaag doorgeef dat ik mijn ww zelf stop wil zetten, vanaf wanneer verwerken ze de stopzegging dan? Vanaf de datum van vandaag of vanaf eind augustus (toen hebben ze een laatste betaling gedaan, daarna was het een 0-betaling)?
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Je kunt je WW zelf stopzetten, door aan te geven dat je niet meer beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt, op het moment dat jij niet meer beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt, wordt je uitkering stopgezet.