de man van mijn moeder gaat dood, wat moet zij op financieel gebied regelen?

hallo, de man van mijn moeder gaat dood, zij zijn getrouwd (7jr), wat moet mijn moeder allemaal op financieel gebied regelen? ze zijn beiden met pensioen. nu zijn er ook andere kinderen in het spel van hem, en 1 kind geeft aan, dat ze dan maar moeten scheiden. ik vind dat een raar voorstel, omdat er mensen zijn die zelfs nog aan sterfbed trouwen. maar misschien zie ik iets over het hoofd. graag zou ik advies willen? is er een site waar ik al die info kan halen? ik hoor het graag. alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Er hoeft nu nog niets geregeld te worden op financieel gebied. Dat hoeft pas na het overlijden. Scheiden lijkt mij hier niet aan de orde, dan verspeeld zij haar rechten op het gene haar man haar nalaat. Er zijn wel een aantal zaken die van belang zijn te regelen na zijn overlijden, onder andere belastingen, verzekeringen, zorgen dat je moeder voldoende inkomen heeft (eventueel zijn pensioen over laten gaan naar haar), nog meer informatie vind je in de link. http://www.wijzeringeldzaken.nl/handige-hulpmiddelen/checklist-overlijden.aspx Heel veel sterkte de komende tijd.

er man zeer veel geregeld worden wel moet er gekeken worden wat het vermogen is en wie de wettelijke erfgenamen zijn de man zal zelf waarschijnlijk ook wensen hebben ga naar een notaris voor advies en testament Een echtscheiding heeft opvdit punt geen zin

Bronnen:
www.breemans.net

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100