Zijn er hulpinstanties voor vrouwen die overnieuw moeten beginnen na een relatiebreuk?

Ik vraag me af of er hulpinstanties zijn die vrouwen helpen bij het maken van een nieuwe start? (met o.a. werk zoeken en tijdelijke woonruimte)
Het gaat hier niet om mishandeling (maar om iemand die beseft dat ze verkeerde keuzes heeft gemaakt)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, deze instanties zijn er niet. Voor werk zal je naar het UWV moeten en de krant in de gaten houden. Maar ook je inschrijven bij uitzendbureaus,en open sollicitaties doen. Maar een goed, compleet CV en ga aan de slag.
Voor woonruimte zal je je in moeten schrijven bij de plaatselijke woningstichting. Daar zal je niet direct in aanmerking komen voor een woning, je zal dus tijdelijk bij vrienden of familie moeten verblijven, of een kamer, of vakantiewoning huren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, die zijn er wel.
WOMEN Inc. is hét netwerk voor vrouwen die zichzelf en elkaar willen versterken. En de positie van alle vrouwen in Nederland.
WOMEN Inc. helpt je een doel te stellen, organiseert lef en inspiratie en faciliteert je met hét netwerk dat je nodig hebt om de volgende stap te zetten. Weet wat je waard bent. Zij organiseren o.a. tafelgesprekken door het hele land.
Meedoen is gratis.

http://www.womeninc.nl/?gclid=CMeZqLG0iboCFQlb3god2CoA3A