Als ik beheerder van een dochter startpagina wil worden, hoe benut ik het beheer daarvan (in financieel opzicht) dan optimaal?

Is het gebruikelijk om geld te vragen aan mensen die een aanvraag doen om hun link op de dochter startpagina te laten opnemen?
Is het de bedoeling om commerciële partijen actief te benaderen voor betaalde advertenties of banners?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou zelf geen geld vragen eerlijk gezegd maar gewoon links opnemen die wel van juiste kwaliteit zijn. Om geld te verdienen kun je gebruik maken van affiliate-netwerken. Dit zijn netwerken die verbonden zijn met adverteerders en die op basis van "prestaties" belonen (bv. percentage van verkoop product/dienst). Aanmelden bij deze netwerken is gratis. Bekende netwerken zijn tradetracker, cleafs, tradedoubler en daisycon.
Bedenk wel dat je eigenlijk alleen goed verkoopt als je aangeboden diensten/producten overeenkomen met de inhoud van de pagina. Overigens is het de vraag of het nog wel lonend is om een startpaginadochter te beheren. De tijd die je er in moet steken staat vaak niet in verhouding met het geld dat je er mee wil verdienen.