is je werkgever niet verplicht reiskosten vergoeding te betalen als je over meer dan 50km wordt overgeplaatst?

in de winkel waar ik werkte zijn ze van collectie veranderd en omdat ik geen maatje 36/38 heb werd ik van maastricht overgeplaarst naar eindhoven,zonder reisgeld te ontvangen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Kijk in je CAO maar vraag nog liever bij je vakbond na of je bij overplaatsing op verzoek van de werkgever vergoeding krijgt. Denk ook aan een vergoeding voor het extra tijdsbeslag doordat je langer moet reizen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wettelijk is een werkgever niet verplicht om een reiskostenvergoeding te betalen.

Bij veel bedrijven is echter een CAO van toepassing. Als daarin staat dat je recht hebt op een reiskostenvergoeding heb je er wel recht op. En als in je arbeidsovereenkomst staat dat je er er recht op hebt: dan natuurlijk ook.

In de meeste gevallen is die reiskostenvergoeding niet onbeperkt van toepassing. Vaak krijg je een vergoeding vanaf een bepaald aantal kilometers (vaak 10 km) en t/m een maximaal aantal kilometers (30 is niet ongebruikelijk). Eindhoven-Maastricht is echter een grotere afstand. Dan is de keus: ga je dat dagelijks reizen, verhuizen of ander werk zoeken.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er in je contract een standplaats staat, zou je ook nog wel rechten kunnen hebben. Misschien is een telefoontje naar je vakbond of een rechtsloket een optie?