ben ik verplicht om op elke uitnodig van het uwv te gaan?

Ik heb een uitnodig gekregen van het uwv voor een werk3daagse en een speeddate voor een speeddate Techniek in de businessclub van het Cambuurstadion in oktober.
Nu ben ik kort geleden naar een uitnodig van het uwv geweest voor een werkvloer .
Nu bleek achteraf dat dat niet verplicht was nu vraag ik me af ben ik verplicht om hier naar toe te gaan omdat je je moet aanmelden en dat er bij stond vol is vol???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verplicht zal je het niet zijn, als er vol is vol bij staat. Maar het is wel in je eigen belang, alles te doen om zo snel mogelijk aan het werk te komen. Gewoon gaan, om te laten zien dat je gemotiveerd bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je wilt toch een baan!!!!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verplicht zal het inderdaad niet zijn. Dus ik zou zeggen alleen gaan als jij denkt dat je er wat aan hebt. "Je wilt toch een baan" tsja... maar niet alles wat het uwv organiseert en je voor uitnodigt is voor iedereen even nuttig. Dus als je je tijd beter kunt besteden zou ik niet gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou er toch gaan kijken wat dit inhoud.
De kans is echter wel groot dat het UZB's zijn.
Dat heb ik hier ook al meegemaakt.
En dat ik een verzoek had gekregen voor een gesprek met mijn werkcoach die onvindbaar was en bij de stands van het UWB onbekend bleek te zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je daarmee Arie1956 begrijpt dat niet helemaal
En Niels natuurlijk wil ik een baan maar ben al een paar keer naar een uitnodig geweest en toen zaten er alleen maar mensen van de zorg .
En die uitzendbureaus die er zaten bij de meeste stond ik al ingeschreven en die andere waren gelijk van ja sorry wij hebben geen werk voor je .
Dan vink het nutteloos om daar heen te gaan kun je beter je tijd besteden aan solliciteren. .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt altijd even gaan kijken of het iets is.
Soms zijn het van dat soort stomme baantjes als telefonisch verkoper of door2door verkoper (door het hele land) voor energie of verzekeringen.
Maar als je van 1956 bent schrijven die UZB's je wel in maar ze hebben niets voor je. En je hoort later nooit niets meer van ze. En andere vacatures die jij iets vind blijken dan geeneens te bestaan.

Het beste antwoord

Als je verplicht bent om te gaan dan moet dit in de uitnodiging staan.

Er staat dan meestal: Als u niet komt dan heeft dit nadelige gevolgen voor je uitkering.

Overigens is er ook nog een verschil ofdat je een bijstands-uitkering (WWB) of gewone WW. Maar het moet er altijd in staan dat je verplicht bent en/of dat het nadelige gevolgen heeft.