ik kan geen advocaat of notaris betalen, maar wacht op erfenis van mijn moeder. Wat kan ik doen?

Ik wacht nu meer dan een jaar, maar mijn zuster schijnt geen haast te hebben

Toegevoegd na 18 uur:
er is een testament. Moeder heeft zus van erfgenaam aangewezen als testementair executeur

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als (opnieuw) overleggen met je zus niets oplevert, ga dan eens langs bij een rechtswinkel of het Juridisch Loket voor een gratis juridisch advies: www.juridischloket.nl.

Bronnen:
www.juridischloket.nl

Gratis notarieel advies: http://www.gratisadviseurs.nl/mens-&-maatschappij/recht/notaris.html Vaak is trouwens een eerste gesprek bij de notaris gratis. En dan vraag je meteen wat hij zal gaan kosten als het iets langer duurt. En als je dan ge-erfd hebt, kun je alsnog betalen. Ga ook eens informatie halen bij het Juridisch Loket: http://www.juridischloket.nl/werkwijze/rechtsbijstand/notaris/Pages/default.aspx

Is je moeder wel al overleden ? Zo ja vervoeg je bij de testament executeur of beter wie het in behandeling heeft , en dan naar de eventuele notaris . Mogelijk is het al afgehandeld !? Nee dan vergewis je eerst of je niet moet betalen !? Ja je erft ook de schulden als je niet oplet ! Dus ontvang ondervoorbehoud ( beneficiair ) dus ga op zoek die het zou regelen en die moet jou vertellen welke notaris enz . Anders schakel een rechts winkel in . Succes

Van wat ik zo al heb gelezen kan dit heel lang duren,ik ben tot op heden geen termijn tegen gekomen. De enige oplossing zou toch zijn om een advocaat te nemen en het hem uit laten zoeken of het niet wat sneller kan d.m.v. een schrijven naar je zus te sturen,maar of je daar nou zo blij mee moet zijn? Het komt de verstandhouding tussen jou en je zus niet ten goede. Het beste is om een gesprek met je zus aan te gaan hierover met natuurlijk de vraag waarom het zo lang duurt allemaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100