Hoelang mag de werkgever het verteringsvergoeding in houden?

Toegevoegd na 10 minuten:
Verteringsvergoeding moet Onkostenvergoeding zijn

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Wat is verteringsvergoeding? Als ik er op google dan komt er alleen "vertragingsvergoeding".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je een vergoeding voor verteringen (Eten en drinken)?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is de reden dat je werkgever dit doet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat ik door rugpijn ziek heb gemeld, zijn reactie ''dan stoppen we met je'' & tijdens ziekmelding ''je kan ontslag tekenen'', heb contact met UWV contactpersoon maar ze doen er lang over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp nu even niet wat je precies bedoeld omdat jet het eerst hebt over een onkostenvergoeding en nu lees ik weer over het tekenen van ontslag?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat typte ik perongelijk erbij, omdat het hoog zit, de reden van niet uitbetalen heeft allemaal te maken met de ziekmelding als ''wraak'' in mijn ogen, ik wil tussen door terwijl UWV bezig is zelf stappen ondernemen, bijvoorbeeld dit.
Amadea
10 jaar geleden
In Nederland mag je niet worden ontslagen als je ziek bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, hij zoekt een andere weg zoals dit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het alleen om het tekenen van ontslag gaat omdat je jezelf hebt ziekgemeld,nee dit mag de werkgever niet doen zoals Amadea al aangeeft,tenzij je in je proeftijd zit. Is dit niet het geval,dan dient je werkgever je gewoon door te betalen.
Je bent zeker geen lid van een bond?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, zit bij UWV -wajong, maar het zijn dreigenmenten, 1 via sms tijdens ziektewet ik bewaar het, ik vroeg me af of ik tussen door iets kan doen omdat hij de ontkosten niet betaald, heeft het een bepaalde uitstel wat de werkgever mag? en dat ik dan moet wachten en dan toeslaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoeld je salaris i.p.v. onkosten? Nee dat mag hij niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om welke financiën gaat het nu precies, want ik heb nu al vier verschillende dingen gelezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onkostenvergoeding, valt onder Beroeps goederen vervoer / kranenverhuur, in mijn contract kan ik dat niet vinden, ze storten elke 10de soms de 11de, dit keer niet i.v.m conflict, ik las hier eerder dat het niet onder loonbetaling valt en dat de werkgever de onkostenvergoeding niet op een vaste datum hoeft te betalen. (hij blij).

Antwoorden (2)

Tijdens ziekte hoeft een werkgever geen onkostenvergoeding te betalen. Je maakt dan tenslotte ook de onkosten niet. Logisch toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp niet goed om welk geld het gaat.
Onkostenvergoedingen zijn wettelijk gezien geen loon en hoeven dus niet op een vast tijdstip worden uitbetaald. Kijk in je contract wat hier over in staat, dat zijn jullie overeengekomen en daar moet je werkgever zich aan houden.
Als je je salaris te laat krijgt, dan heb je recht op meerbetaling van je salaris, een boete plus de rente.
Lees de linken die zijn bijgevoegd en lees je contract en CAO er eens goed op na, dan weet je waar je recht op hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In het contact kon ik niks er over vinden,.maar als ze op elke datum mogen storten dan is dat helaas dan zo, ik kijk eens op je site, weet wel dat de onkosten standaard is omdat ik transport cao heb, eigelijk kranenverhuur volgens in de cao
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou een nette brief naar je werkgever schrijven en daarin aangeven dat je je onkostenvergoeding nog niet hebt ontvangen en dat binnen 10 dagen wil ontvangen. Maak een kopie van die brief voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is niet aanspreekbaar wat hij recent allemaal tegen mij heeft gezegd, hij zou mijn brief weggooien en lachen, goed bedoelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem contact op met het juridisch loket hierover:
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Of met jurofoon: https://www.jurofoon.nl/
Zij kunnen je helpen duidelijkheid hierover te krijgen en je advies geven wat je moet doen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!