Onder welke marketing 'goods' valt buiten de deur eten: convenius goods of shopping goods?

Convenius goods, Shopping goods, Specialty goods

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Economie
3.3K

Antwoorden (2)

Wat een mooie vraag is dat! En niet eenvoudig te beantwoorden.

Er zijn vier soorten consumentengoederen, en daarbij horen vier soorten winkels:

Convenience good: Supermarkten
Shopping good: Warenhuizen
Preference good: Buurtwinkel
Specialty good: Speciaalzaken

Ik zou het product dat men koopt bij het uit eten gaan, bijvoorbeeld in een restaurant, scharen onder de Specialty goods.

Maar er zijn ook andere manieren van 'buiten de deur eten', bijvoorbeeld even snel een patatje bij een snackbar halen. Hoort dat ook bij Specialty goods? De indeling in vier groepen lijkt mij eigenlijk te beperkt.
10 jaar geleden
Dat is geen 'good' maar een dienst. Net als het openbaar vervoer, maar dan op een ander gebied. Je koopt bij eten buitenshuis geen voedsel maar een 'beleving'.