mogen mijn ouders zonder mijn toestemming namens mij ontslag nemen?

Mijn ouders dreigen regelmatig naar mijn werkgever te gaan en te zeggen dat ik ontslag neem, mogen zij dit doen? Ik werk volgens een jaarcontract (supermarkt) dat door mijzelf ondertekend is en ik ben 17 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat raar!
Ben je af en toe niet volgzaam of gehoorzaam genoeg? Dan is dit dus een dreigement om je in het gareel te houden.
Lijkt mij dat ze dit niet zomaar kunnen doen, nee, wel als je veel jonger dan 16 zou zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is de reden dat ze daarmee dreigen? Ik zou even met je werkgever praten als je werkelijk denkt dat dit verder gaat dan een dreigement want het kan best zijn dat ze het zo brengen dat de werkgever het gelooft. Hij heeft toch morgen wel weer een nieuwe in deze branche.

Antwoorden (1)

Nee, dat mogen ze niet. Jij hebt die arbeidsovereenkomst gesloten met je werkgever en zij niet en je ouders zijn stilzwijgend akkoord gegaan, al is ze dat kennelijk niet duidelijk. Weliswaar ben je nog net niet meerderjarig, maar je ouders kunnen hier niets aan doen. Goed, naar de rechter gaan, dat wel, maar ze kijken wel uit, gezien de rompslomp en de kosten en de zinloosheid. Naar je baas gaan is zinloos. Je ouders gebruiken loze dreigementen.