mag mijn werkgever mij verplichten om verlof op te nemen om aan de ATW te voldoen?

Om geen overtreding van de ATW te krijgen wil mijn baas dat ik verlof op neem (dus ten koste van mijn verlofuren). Ik werk op een project in het buitenland (Schotland), waar andere maximum uren gelden dan in Nederland.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, je werkgever heeft zich te houden aan de tijden die hiervoor gelden, als hij/zij jou teveel uren laat werken, dan is dat zijn/haar verantwoording en moet hij/zij op eigen kosten daarvoor een oplossing vinden, dit mag niet ten koste gaan van jouw verlofuren. Die wet is er niet voor niets.

Toegevoegd na 6 minuten:
Geef het aan je werkgever door als je meer uren maakt dan toegestaan en zeg dat je weigert meer uren te werken dan zijn toegestaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind zelf niet dat ik te veel uren maak, maar mijn manager (en het systeem) vinden dat. We zitten met meerdere mensen (en van verschillende bedrijven) op hetzelfde project in Schotland, maar mijn manager is de enige die zeurt dat ik te veel uren maak, en deze MOET compenseren door op "eigen" kosten thuis te zitten.