heb ik een vast contract?

In oktober 2010 ben ik in dienst getreden bij albert heijn. Ik heb een half jarig contract getekend. In april heb ik een eenjarig contract in mijn postvakje gekregen met de mededeling dat mijn contract word verlengd met een jaar. Dus tot april 2012. Dit contract heb ik echter nooit ondertekend. In april 2012 heb ik een anderhalf jarig contract krijg. Deze heb ik ook niet ondertekend, en is alleen ondertekend door mijn teamleider. Is de duur van het contract ook een arbeidsvoorwaarden? Zo ja, dan is naar mijn weten mijn contract 2 x met een half jaar verlengd en heb nu anderhalf jaar een vast contract

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je verhaal is nogal warrig. Uit je schrijven begrijp ik dat je eerste contract een half jaar was,je tweede contract een jaar en je derde en laatste contract anderhalf jaar?

Antwoorden (3)

Ik zou aan de directie vragen om de "getekende" formulieren aan jou te tonen.
En, als ze dit niet kunnen doen, vragen waar het staat dat ze het contract zonder jouw toestemming kunnen verlengen. ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb gister een gesprek gehad met mijn leidinggevenden. Mijn leidinggevende vertelde mij dat ik door te gaan werken ik akkoord ben gegaan met de voorwaarden en dus ongelijk heb. Hij vroeg of ik tevreden was met dit antwoord en zei dat ik er op terug zou komen. Vanochtend heb ik weer een gesprek aangevraagd en ze reageerde geïrriteerd. Ze lieten mij mijn dossier zien. Daarin zaten 3 contracten. Een half jarig contract die ik ondertekend heb en 2 contracten die alleen een handtekening van mijn teamleider bevatten. Ik heb hen verteld dat ik naar mijn weten 3 x een verlenging heb gehad omdat ik de 2 contracten niet heb ondertekend. Volgends hen grote onzin. Ik heb voet bij stuk gehouden en ze gaan t nu hogerop voorstellen. Ben bang dat ze zo gauw mogelijk het gesprek wouden beëindigen door dat te zeggen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is je derde contract al afgelopen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mij contract zou volgens hen af moeten lopen op 13 oktober.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan heb je dus maar 2x een verlenging gehad. Als ze jou de toegang niet weigeren op 13 oktober heb je pas een vast contract. Niet eerder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgends mijn werkgever heb ik 2 x een verlenging gehad van eem jaar.en een half jaar. Heb deze contracten niet ondertekend. Dus is naar mijn weten het 1ste.contract 2 x verlengd met een half jaar. Stilzwijgend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je eerste contract was in oktober 2010 tot april 2011.
Je tweede contract was van april 2011 tot april 2012.
Je derde contract is van april 2012 tot 13 oktober 2013. Als je na 13 oktober 2013 nog steeds daar werkt,dan is je contract automatisch omgezet voor een contract voor onbepaalde tijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maria16. Zo verteld AH mij dit ook. Maar ik heb de contracten niet ondertekend. dus zijn ze naar mijn weten niet rechtsgeldig. Toch? of ben ik nou gek? Mondeling is niet rechtsgeldig toch? Wacht ook op een antwoord van de bond....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inleiding Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd eindigt van rechtswege. De overeenkomst houdt dus op te bestaan, simpelweg door het verstrijken van de tijd waarvoor de overeenkomst is aangegaan. Als de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd niet wordt verlengd, dan wordt dat tijdig meegedeeld. Verlenging Het is mogelijk een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd te verlengen. Als de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd wordt verlengd, wordt dit schriftelijk bevestigd. Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan niet onbeperkt verlengd worden. Maximaal aantal arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd Je kunt maximaal drie arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd achter elkaar krijgen. Wanneer de arbeidsovereenkomst daarna nog een keer wordt verlengd, dan is dit automatisch een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Maximale duur van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd De arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd mogen bij elkaar opgeteld niet langer dan drie jaar duren. Als met de laatste arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd de totale duur langer is dan drie jaar, wordt de arbeidsovereenkomst automatisch omgezet in een dit staat er in CAO vgl: Wijziging van de arbeidsovereenkomst wordt tijdig schriftelijk kenbaar gemaakt onder
vermelding van de datum van ingang. De
werknemer retourneert bij instemming een
getekend kopie van de gewijzigde arbeidsovereenkomst aan de werkgever.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt wel niet ondertekenen en het daarop gooien maar zij kunnen het je vervolgens heel moeilijk gaan maken met andere zaken dus ik zou dat maar niet gaan proberen. Ze kunnen ook de volgende keer zeggen: je hebt niet ondertekend dus je komt er niet meer in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals welke zaken? Als ze mij nu ongelijk geven en mijn contract eindigen dan komt er geen volgende x want ben namelijk 27 en word dus niet opnieuw aangenomen bij albert heijn. De SM heeft mij toegezegd dat ik gelijk heb en dat mijn contract een OT zou moeten zijn. Vervolgends heeft hij er niks mee gedaan en nu zit hij thuis met ziekte verlof, en dat blijft voorlopig zo.Leg dat maar eens uit aan de vervangende ASM s. Ik weet dat AH geen OT mag geven, maar als er fouten worden gemaakt. Dat de werksfeer er niet beter op word dat snap ik. Maar hebben toch om het half jaar een ander kader.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wil je daar blijven werken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja ik wil daar blijven werken.... Ik werk 12 uurtjes verdeeld over 2 dagen zodat ik het goed kan combineren met mijn kinderen....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zou ik verder geen slapende honden wakker maken en je tijd uitzitten,misschien kans dat ze vergeten dat je contract op 13 oktober afloopt. Werk je na 13 oktober ook maar één uurtje,dan staat vast dat je een contract voor onbepaalde tijd hebt,ze kunnen en mogen hierna niet meer zeggen dat je geen contract krijgt voor onbepaalde tijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb al twee gespreken gehad. ze wilde mij volgende week vertellen dat mijn contract niet word verlengd. maar was hen voor.... ze wisten niet zeker hoe het inelkaar zat. (slecht!) en gingen het voorleggen aan hun P&O. Nog niks gehoord.
Ik wacht de bond nog ff af. wat die zeggen....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben bang dat het dan inderdaad afgelopen is en je op zoek zult moeten gaan naar een nieuwe baan.
Ook de fnv kan hier niets tegen ondernemen,AH houdt zich aan de wet.
Als ik nu op de stoel van de werkgever ga zitten ( dat ben ik ook ) dan vraag ik me af waarom je die contracten nooit hebt ondertekend . Bij mij; Hansasoft , krijg je de eerste keer een halfjaar contract met een proeftijd van 2 maanden (acht kalender weken ) daarna wordt je contract bij gebleken geschiktheid verlengd met nog een keer 6 maanden en daarna nog een keer voor eenzelfde periode . Mocht je daarna nog steeds voldoen aan de eisen dan word het contact omgezet voor een onbepaalde periode .Tot zover loopt AH parallel aan onze bedrijfspolicy . Bij AH is het over het algemeen zo dat je contract na 3 keer verlengen niet meer verlengd wordt en je voor een periode van 3 maanden thuis moet gaan zitten om daarna weer opnieuw aangenomen te worden waarna het hele verhaal weer opnieuw begint.
Als je aanspraak maakt op het "feit" dat je contract 3 keer verlengd is dan moet je de verlengde contracten ( in ieder geval bij mij wel ) overleggen . Kan je dat niet dan heb je in principe geen recht op nog een verlenging . Een contract is alleen rechtsgeldig als beide partijen dit ondertekend hebben op de dag van aanvang werkzaamheden .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mogelijk als de periode langer is dan drie jaar , dan bijna zeker . Maar ja die maar ! Indien aantoonbaar bij aan name jou verteld is dat je een AO vr Bep tijd zou krijgen en dat die max zeg driejaar zou duren dan kan een slimme jurist er wat mee . Zeker als ze jou een AO terondertekening hebben aangeboden en als het in het bedrijf gebruikelijk is bla bla dan hebje er nog een dobber aan . Maar nogmaals heeft de situatie langer dan 3 jaar geduurd dan ben je bijna zeker in vaste dienst . Bij tekenen en niet tekenen kan de rechter altijd redelijkheid en billijkheid afwegen !? Maar van AH mag je verwachten dat ze op de kleine dingetjes letten en dat hij zich als goed werkgever gedraagt , het is geen eenmans bedrijfje . De A H heeft ook een batterij slimme advocaten dus probeer het op tijd te middelen of schakel de bond in .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het totale contractduur is niet langer dan 3 jaar. Het gaat er bij mij om dat ik bij dienstreding 1 x een half jaar contract heb getekend en daarna verlengd is met een jaar een anderhalf jaar. Maar beide contracten heb ik niet ondertekend
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het trouwens toen ik het laatste contract( 1.5 jarig contract) aangegeven bij mijn SM. Die zou er naar kijken en heeft er vervolgends niks mee gedaan. De SM zit nu al een paar maanden met ziekteverlof thuis.