Betalen met cheque via marktplaats.Hoe werkt dit?

Ik heb mijn auto op MP staan en nu werd ik benaderd door een man die gebrekkig nederlands/engels schrijft.
Hij wilde mijn auto kopen voor 1500 euro meer als dat ik er een jaar geleden voor betaald heb.Hij mailde me dat hij een cheque zou opsturen en zodra ik die had geint werd de transportuer ingelicht en die kwam de auto ophalen en zou de auto vrijwaren.
Ik kreeg van MP een waarschuwing niet met hem in zee te gaan en heb dit ook niet gedaan natuurlijk.Maar ik vraag me af wat hij nog kan doen als ik de cheque ga innen en het geld op een rekening zet die ik tijdelijk open en daarna meteen doorsluis naar mijn eigen bankrekening zodat de koper niet ziet waar het geld opstaat.
Dus wat zou er kunnen gebeuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Het beste antwoord

die cheque zal ook waarschijnlijk niet gedekt zijn..
maar zou het wel zo zijn , ga met deze soort mensen maar niet dollen..
je weet maar nooit wat voor types het zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Geld via cheque of via West Union enz zit echt niet goed. Wij hebben ook onze auto via MP aangeboden en je krijgt er de raarste reacties op. MP waarschuwt er niet voor niets voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marktplaats heeft u geadviseerd om niet in zee te gaan met die persoon.

Is het een RDW erkende transporteur die ook uw auto
kan en mag vrijwaren?

Heeft u ook uw adres opgegeven?
Gaat u desondanks met deze transactie door?

Gaat u sjoemelen met het geld?
Het venijn zit hem in de vrijwaring.
Overval of ramkraak en u wordt van uw bed gelicht.

Met het innen van een check is het verhaal nog niet rond.
Bedenk dat het lieden zijn die zonder blikken of blozen
een ander een kopje kleiner maken.

En dat voor die oude auto?
Geef hem dan aan uw familie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb eens gehoord dat je de cheque wel kunt innen, maar dat dan later het bedrag gestorneerd wordt. En dan ben je de koopwaar al kwijt.

Ik ben toch wel blij dat MP zelf een oogje in het zeil houdt. ER zijn al heel wat mensen zo opgelicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet op ingaan want zal niet kloppen. Meer betalen is te mooi om waar te zijn en daar waarschuwt MP juist voor, zie link voor meer bijzonderheden over veilig handelen.