Als ik voor een buitenlands bedrijf wil werken in Nederland, waar moet ik me dan aan houden?

Ik wil in Nederland gaan werken voor een Amerikaans bedrijf dat niet is gevestigd of ingeschreven in Nederland. Zij willen me bruto uitbetalen plus een opslag voor de werkgeverslasten. Dus de bedoeling is ook om netjes belasting en werkgeverslasten af te dragen in Nederland.

Waar moet zo'n contract verder aan voldoen om binnen de regels te vallen? Moet het bedrijf in Amerika nog zaken regelen? Kunnen ze mij op deze manier in dienst nemen?

En als ik netjes de belasting en werkgeverslasten betaal, kan ik dan aanspraak maken op de standaard voorzieningen of moet ik dan nog zelf bepaalde verzekeringen afsluiten?

Pensioen regel ik zelf in elk geval.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Bekijk goed of je als iemand in loondienst wordt beschouwd of als een zzp-er. Ik denk eigenlijk het laatste, je kunt dan geen aanspraak maken op WW, ziektewet etc. Je hebt denk ik ook geen bescherming tegen ontslag omdat het volgens de Amerikaanse regels gaat. En kijk hoe je pensioen is geregeld (dat ze het je niet kunnen afpakken zoals het Amerika kan, of je kunt er naar fluiten als ze je 1 dag voor je 65e ontslaan), regel dat zelf in NL.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Als hij in nederland zelf een pensioen opbouwd bij een verzekeraar kan dat niet worden afgepakt.