Wat doe ik als mijn volwassen kind ontslagen is en niet meer wil solliciteren?

wil voor zichzelf werken, maar weet niet wat. Dus er gebeurt niets en komt langzaam in de financiële problemen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Een volwassen kind oftewel een handelingsbekwaam persoon is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, dus ook voor de inrichting van zijn eigen leven, betalen van zijn eigen schulden enzovoort. Als ouders moet je, hoe moeilijk ook, je realiseren dat het kind zelf zijn problemen moet oplossen en niet kan verwachten dat anderen dat wel even doen. Hij heeft het recht met zijn eigen kop tegen zijn eigen muur te lopen, oftewel, van fouten leer je. Hoop je.
Probleem als ouder is, dat je dingen ziet gebeuren en daar wil je het kind voor behoeden. Zinloos. Laat hem/haar los. Worden de problemen erger? geen geld uitlenen of rekeningen betalen want dan is de ouder de pinautomaat. Je kunt zelfs overwegen om als niets helpt hem het huis uit te zetten. Immers, andere volwassenen die hun rekeningen niet betalen overkomt hetzelfde.Tijdelijk bij de ouders intrekken, okee, maar gedurende een tevoren vastgestelde periode.
Het leven is niet makkelijk, voor niemand en een volwassen kind kan je niet levenslang de hand boven het hoofd houden. De huidige jongeren hebben in een luxe wereld geleefd en nu alles een beetje verandert valt dat niet mee. De bomen groeien niet meer tot in de hemel.
Een keertje heel goed met elkaar praten, grenzen aangeven en duidelijk aangeven wat je van hem/haar verwacht en binnen welke periode. De schulden moet hij/zij sowieso zelf oplossen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan zorg je dat je kind eten en drinken krijgt, een kamer heeft om in te slapen en verder geef je hem haar, behalve liefde, niets, dus alleen de eerste levensbehoeften, vertel hem of haar waarom je dit doet en wat het je zou kosten als je wel extraatjes geeft. Hij/zij is volwassen en dient voor zijn/haar eigen inkomen te kunnen zorgen. Vraag ook hoe hij of zij van plan is de zorgverzekering te gaan betalen. Laat je kind voor zijn of haar bestwil een tijdje overleven, dus zonder extra luxe. Dan is de kans groot dat hij/zij op zoek gaat naar werk. Leg hem of haar ook uit, wat het inhoudt om schulden te hebben. Hou dit gedrag wel vol, totdat er serieus gesolliciteerd wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Ritsuka
10 jaar geleden
Yes!