mijn broer word morgen geoprred aan zijn hoofd ik ben van plan om gewon te gaan werken maar moet mijn baas mij vrij af geven in geval van nood?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je broer is familie in de eerste graad, dus als het echt misgaat, heb je recht op bijzonder verlof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een broer of zus is 2e graad

Andere antwoorden (7)

Ja, dat heet calamiteitenverlof. Je krijgt nog doorbetaald ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron vergeten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Calamiteitenverlof_en_ander_kort_verzuimverlof
Ja, als er iets niet goed is met je broer mag je naar het ziekenhuis, omdat het de eerste graad familie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tweede graad
Ja je baas moet je vrijgeven in geval er iets mis gaat. Als je moeilijk te vervangen of af te lossen bent, geef dit dan al bij aanvang dienst aan zodat je baas misschien al iets kan regelen om iemand achter de hand te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je krijgt daar vrij voor.
Geef wel morgenochtend aan bij je baas wat er gaat gebeuren en dat je graag weg wilt als er iets aan de hand is. Ook even zeggen dat je graag je telefoon bij je wilt houden (sommige werkgevers doen daar moeilijk over...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor dit doordachte antwoord
Check bij P&O of je leidinggevende wat en hoe. Elke CAO is anders.

Er is geen sprake van Calamiteitenverlof. Het is namelijk geen calamiteit aangezien de operatie al van tevoren vaststaat. Een calamiteit is als je wasmachine het bv ineens begeeft en je huis stroomt vol met water.

Mocht het niet in de CAO staan dan moet je verlof opnemen. Tenzij je een leidinggevende hebt die met de hand over haar hart strijkt. Meestal
Is dat wel het geval.

Hopenlijk gaat het allemaal goed met je broer! Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is dit een kwestie van "in goed overleg" met je management. Geef de situatie en de ernst van de zaak aan. Dit is een geplande operatie, tenminste zoals ik het uit de vraag opmaak, dus hoe vroeger je het aangeeft, hoe beter. Verder ligt de feitelijke regeling aan de CAO. Maar bijna geen baas te vinden, die zo onmenselijk is dat hij of zij hier geen rekening mee houdt cq vrij voor geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je broer geopereerd wordt? gewoon jezelf ziekmelden.simpel zat. niet netjes maar je maakt je veelste druk terwijl je broer het misschien hard nodig heeft en jij ook! sterkte!!