Hoeveel geld heb je nodig om naar Australië te emigreren?

Wij zouden over 10 jaar graag in Australië willen gaan wonen. Wij willen daar voor gaan sparen. Wij vragen ons af waar je terug kunt vinden welke eisen Australië stelt. Met welk bedrag moet je rekening houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13K
Ivana
10 jaar geleden
Dat hangt af van je leeftijd. Als je nog in staat bent om te werken is het natuurlijk anders dan wanneer je jezelf moet kunnen bedruipen. Het beste kan je bij het Australisch consulaat naar de voorwaarden vragen voor immigratie in dat werelddeel. Ik stel me voor dat niet iedereen zomaar wordt toegelaten.
Mijn halve familie is geëmigreerd, maar altijd ging dat via de ambassade en echt niet zomaar, hup, wegwezen hoor! Daar is wel het een en ander aan papierwerk voor nodig. Zij kunnen je omtrent alles uitgebreid informeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn zus woont daar maar je moet iemand hebben die borg voor je staat of voldoende geld om je afzienbare tijd te bedruipen, d.w.z. in je eigen levensonderhoud kunnen voorzien voor bijvoorbeeld een jaar. Een vaste baan en plaats om te wonen etc etc. Ook als je een ziekte onder de leden hebt zoals cara o.i.d. kan je het wel vergeten. Je moet gezond zijn. Dat is dus ook als een kind een ziekte heeft.

Antwoorden (2)

Australië is een raar land wat emigreren betreft je mag alleen emigreren naar Australië als ze denken dat je wat toevoegd aan het land dus als je een hoge opleiding hebt dan nog zul je daar werk moeten hebben voor je een verblijfsvergunning krijgt dus hoeveel geld je hebt maakt voor emigratie niet zoveel uit ze moeten je nodig hebben anders kan je het vergeten dus zwart wit gezien als dokter kom je zo binnen maar als fabrieksarbeider kun je het vergeten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Waar haal je die informatie vandaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom is het raar dat een land stelt dat je in principe alleen zou mogen immigreren als je daar iets toevoegt?
ronron1212
10 jaar geleden
Er bestaan ook geschoolde arbeiders en dan bedoel ik geen dokters enz.
ronron1212
10 jaar geleden
Ik zeg toch niet dat het raar is ihave
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ronron, mijn reactie was op de stelling van Deaal ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk er van wat jullie willen
Lees dit stukje maar even over de dokter : http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/34401/Gehandicapt_kind_moet_Australie_uit_via.html
En gewoon geschoolde arbeiders hebben ze zat krijg je echt geen werk vergunning voor .
Als Nederland het zelfde zou doen wat we in mijn ogen allang hadden moeten doen zijn we racisten en worden we aan alle kanten belaagd
Ivana
10 jaar geleden
Mijn broer was ingenieur en heeft dat indertijd verzwegen omdat ze voornamelijk ongeschoolde arbeiders zochten, dan mocht je binnenkomen. Het hangt dus in hoge mate af van de arbeidsmarkt en je kunt dat alleen te weten komen bij het Australisch consulaat.
Visum
Om te emigreren naar Australië zul je je door een woud van bureaucratische regelgeving moeten worstelen. Hoe ‘easy going’ en vriendelijk de Ozzies ook zijn, emigreren naar Australië is een stuk lastiger. Er worden een stuk minder visa vrijgegeven, dan er vraag naar is. Je hebt een visum nodig om te kunnen wonen en werken. Van deze visa bestaan meer dan honderd verschillende soorten!

Het Australische immigratiebeleid is gebaseerd op het aantrekken van geschoolde migranten. Om in aanmerking te komen voor een visum, moet je aanwijsbare redenen hebben waarom jij een positieve invloed kunt hebben op de Australische economie. Dit kunnen specifieke vaardigheden zijn of een opleiding of investering. Een andere manier om kans te maken op een visum is wanneer je er een direct familielid of aanstaande partner in het land hebt wonen met wie je wilt gaan samenleven.

Het gaat dus niet om hoeveel geld je mee brengt kan wel van belang zijn als je een bedrijf wilt beginnen.
ronron1212